Avatar billede lurup Ekspert
06. maj 2023 - 11:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mobil data net

Hej

Jeg vil afprøve mobildata da jeg syntes fiber er dyrt.
Hvilke modtager er er værd at købe til 4g/5g ?
Bor i Ringkøbing og bruger pt Telenor til mobiltelefonen
Avatar billede INK Ekspert
06. maj 2023 - 12:35 #1
Det afhænger vel af mange ting. Hvad er dit månedlige forbrug? Hvordan er mobildækningen for det valgte selskab lige hvor du bor? Telenor har forskellige abonnementer inklusiv. router:
https://www.telenor.dk/shop/mobilt-bredbaand-oversigt/?categoryId=11009154&directBasket=True&directBasket=true&icid=Nyt_mbb_flow

Men de fleste andre selskaber har tilsvarende produkter.

Hvis dit mobilabonnement indeholder frit/betalt datadelings(SIM)kort, så kan du selvfølgelig teste i en periode.

4G router kan købes fra 4-500 kr og opefter. 5G routere er noget dyrere, måske 2000 kr og opefter. Du kan selv Google.
Avatar billede store-morten Ekspert
06. maj 2023 - 14:36 #2
"Jeg vil afprøve mobildata...."
Slå: Mobilt hotspot, til på din mobil og prøv.
Avatar billede kurtba Ekspert
06. maj 2023 - 22:16 #3
Hvad er dyrt og hvor mange gb har du brug for? Det er jo lidt essentielt for at finde ud af, hvad du har brug for, samt hvad det vil koste.
Herunder skal man også være opmærksom på, at 5g routere stadig er temmelig dyre, og hvis man vil have mobilt internet i stedet for fiber, er det nok noget 5g, man bør kigge efter, da du formentlig er vant til en ret god hastighed.
3 har tilbud på frit forbrug, og man får en lånerouter med (så man ikke får den udgift). Men om det er billigt i forhold til det du har nu, ved jeg af gode grunde ikke.
https://www.3.dk/internet/Til-hjemmet/
Avatar billede puren Ekspert
07. maj 2023 - 13:58 #4
jammen til dit spm,
Q: Hvilke modtager er er værd at købe til 4g/5g ?
A: en hvor jeg kan sætte ext antenne på, og som med så mange ting du for hvad du betaler for, så køber du noget billigt lort bliver din 4/5g forbindelse piv ringe.

og aspekter du skal have med hvis du går til mobilt internet
Hvad er dit månedlige forbrug?
hvad kan de levere på din adresse?
har du ting på dit hjemme netværk (nasboks, overvågning eller andet) som du skal kunne komme til uden (man-in-the-middle)?
spiller du hurtige spil online som eve-online, GTA V, fortnite, call of duty??

personligt kan jeg spare 7 kr pr mdr ved at flippe til mobilt internet det gider jeg ikke arbejde i