Avatar billede perfand Juniormester
01. maj 2023 - 19:16 Der er 9 kommentarer

fælles mulighed for upload/kommentar af fotos for 5-7 personer

Vi er en nystartet fotogruppe, som ønsker at have et fælles forum, hvor vi alle kan uploade og kommentere hinandens fotos.
Helst ikke for dyrt.
mvh per
Avatar billede bvirk Guru
01. maj 2023 - 19:56 #1
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. maj 2023 - 20:26 #2
Hvilken slags fotos og hvor dygtige er I?
Avatar billede perfand Juniormester
01. maj 2023 - 20:40 #3
vi taler om overvejende amatørfotos med forskellige emner, som skal deles.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. maj 2023 - 20:57 #4
Hvad mener du med at det ikke må være dyrt? FB er da gratis
Avatar billede INK Ekspert
02. maj 2023 - 11:16 #5
Jeg ville anbefale I startede med at bruge Google Fotos. Her kan man dele billeder til de relevante personer. En metode er, at hver bruger har sin egen Google konto og så deles med de andre konti. Alternativt en fælles konto med fælles mail og adgangskode. Hvis der skal tilkøbes lagerplads, så gælder det kun den fælles konto.
Avatar billede puren Ekspert
02. maj 2023 - 14:38 #6
Discord vil være min anbefaling, der er der også mulighed for at lave forum.

ingen begrænsning for hvad man få ligge op
Avatar billede perfand Juniormester
02. maj 2023 - 17:14 #7
Jeg siger mange tak for god respons!

Google Photos lyder besnærende, men jeg forstår ikke helt
" Alternativt en fælles konto med fælles mail og adgangskode. Hvis der skal tilkøbes lagerplads, så gælder det kun den fælles konto."

Man skal så logge på med denne fælles konto. Man vil så ikke kunne se forskel på de forskellige uploads.
Hver gang jeg logger på gmail bemærker Google, hvis det er et nyt geografisk sted, så hvordan håndtere 7 næsten samtidige indlogninger?

mvh per
Avatar billede perfand Juniormester
02. maj 2023 - 17:29 #8
Fortsættelse - uddybning.
Det vil nok være at foretrække, at hvert medlem havde sin egen konto, altså stadig med mulighed for kommentar, individuel up- download.

Har nogen erfaringer med Flickr i denne kontekst?
Avatar billede puren Ekspert
02. maj 2023 - 23:21 #9
fælleskonto som #5 er inde på...
ja samme brugernavn/kode til alle 5-7 personer
Q: tilkøb ekstra plads?
A: ja i udgangspunktet vil det kun være den ene bruger som køber plads som har den ekstra plads(se mere1)

Q:hvordan håndtere google 7 næsten samtidige indlogninger
A:ingen problemer i det (tro jeg har 6 aktive logins i min google profil)

mere1 mener google har lavet en ændring så hvis mor køber ekstra plads så kan far og børn hvis nok gøre brug af den også men hvis og hvordan det virker ved jeg ikke

og ellers må du/i prøve tingne af og finde ud af hvad er i mest til.