Avatar billede per2edb Ekspert
17. april 2023 - 08:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Navn og adresse som variabler, oprettet på en outlook oft fil

Jeg skal have navn og adresse overført fra Access til en outlook template Oft fil
Afsendelse fra Access kan jeg godt klare men hvordan laver man en pladsholder til at modtage navn og adresse på en oft fil
Jeg kan ikke umiddelbart finde en tekst boks til det?
Skal man over vba editor i outlook eller er der en lettere metode??
Nb VBA Editor er ny for mig så der har jeg en masse spørgsmål - hvordan!

eller kan man oprrette et link(men det kan jeg ikke få til at virke)
Avatar billede ebea Ekspert
17. april 2023 - 09:08 #1
Du har muligheden for, at indsætte felter, ved at vælge "indsæt" oppe i menuen i Outlook.
Og derinde, kan du vælge "Tekstfelt", som er inaktivt, indtil du vælger den placering det skal have. Når du vælger placering, kan du så tegne dine felter.
Avatar billede per2edb Ekspert
17. april 2023 - 09:50 #2
Tak for svaret
Problemet med den løsning er at tekstfeltet ikke er navngivet
Det skal være et navngivet felt for jeg "Udefra" kan overføre
navn og adresse til feltet
Avatar billede ebea Ekspert
17. april 2023 - 10:17 #3
#2 - ;-)  En lidt anden vej rundt. Jeg indsætter et link til en bedre beskrivelse af en VBA opsætning, med indsættelse af felter.

https://www.ablebits.com/office-addins-blog/outlook-email-templates-fillable-fields-dropdown/
Avatar billede per2edb Ekspert
17. april 2023 - 10:50 #4
Det er nøjagtigt samme link jeg har arbejdet ud fra
God beskrivelse men den fortæller ikke hvordan man laver tekstfelterne
Den nævner VBA (Ligesom dig) men hvordan så .....
Avatar billede ebea Ekspert
17. april 2023 - 11:54 #5
#4 - Har du fulgt vejledningen, hele vejen ned?
Et stykke nede i vejledningen, kommer overskriften:
Create Outlook email template with fillable fields

Der skulle du gerne kunne se, hvordan du indsætter felterne, som bruges i VBA eksemplet, og hvordan de fungerer.
Avatar billede per2edb Ekspert
18. april 2023 - 16:21 #6
Det har jeg men i mellemtiden har det vist sig jeg ikke har dialogboksen tilføjelsesprogrammer så jeg kan få Shared email template - her starter mit problem
Det er bedst jeg lukker her og opretter mit spørgsmål i en ny tråd desangående
Tak for hjælpen her
Avatar billede ebea Ekspert
18. april 2023 - 16:41 #7
#6 - Den skulle gerne være i Outlook, under "Filer", "indstillinger" og "Tilføjelsesprogrammer".