Avatar billede petert Forsker
26. marts 2023 - 12:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oprette egne genvejs taster i word

Jeg har tidligere fået hjælp til at indsætte dato og klokkeslet.i word 365
ved at vælge
indsæt>gruppen tekst >dato og klokkeslæt > vælge format >ok til et givent format som standard.
Hvordan kan man forenkle dette hvis man eks. har valgt 26-03-2023 12:32 som standard.
Kan man selv lave signe egne genvejstaster i word ?
mvh
Petert
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. marts 2023 - 13:30 #1
Ja, du kan lave genvejstaster.
Du kan følge trinene i min artikel her: https://www.thedoctools.com/wordtips/ctrl-b-aabne-dialogboks-find-som-i-tidligere-versioner-af-word/.

I pkt. 5 skal du vælge IndsætDatoKlokkeslæt i højre liste (hvis engelsk: InsertDateTime) i stedet for RedigerSøg.
I pkt. 6 skal du taste den ønskede tastaturgenvej.
Avatar billede petert Forsker
26. november 2023 - 06:28 #2
undskyld Lene jeg glemte dette tidligere.
mvh
Petert