Avatar billede LNV Praktikant
19. marts 2023 - 10:44 Der er 2 kommentarer

kan docking station til bærbar også kobles til gammel stationær

Jeg har en ThinkPad Hybrid USB-C med USB A Dock. Den anvendes sammen med en bærbær, 2 skærme, lidt tastatur og lyd. Jeg har også mit gamle Dell tower som jeg gerne vil kunne arbejde fra på samme 2 skærme, uden alt for megen flytten rundt på kabler hver gang jeg skifter mellem de to computere? (Toweret er pt koblet sammen med en anden skærm med et HDMi kabel, men det fylder helt vildt)
Hvad er den bedst, nemmest, mest elegante eller bare billigste løsning? - gerne et kinderæg om muligt. PFT LNV
PS: Jeg skal ikke have begge maskiner kørende samtidigt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. marts 2023 - 11:45 #1
Det er teknisk muligt at sætte en USB-C dock i et USB-A stik - hvis du har et USB-C->A kabel.
Krav er nok at din USB-A er minimum USB2 - ellers er der ikke båndbredde nok. Og jeg tvivler faktisk også på der er båndbredde nok på en gammel USB2 til 2 skærme, men det må jo komme an på en prøve.

At skifte imellem bør gøres med et helt lavpraktisk kabelskifte.

Der findes USB-switche, ligesom der findes "KVM" switche (så man deler keybord, video, mouse), men de er svære at finde, og hastigheden skal også kunne følge med: https://www.av-cables.dk/usb-switch/usb-2-0-switch-2-vejs-s.html
Ovenstående er kun USB-2 - den vil jeg ikke anbefale, og slet ikke hvis du har hurtigere i din Dell... - så derfor kan et lavpraktisk kabelskift være den letteste løsning. Hvis ikke det da i vrikeligheden var KVM-switchen du ledte efter... - det er en anden teknik, flere kabler, men måske bedre løsning i dit tilfælde...https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/aten-hdmi-kvm-switch.html
Avatar billede puren Ekspert
19. marts 2023 - 11:47 #2
her er en crazy ide.... prøv det se hvad der sker!!!!

hint: da docken skal drive en skræm eller 2 vil docken også ses som et grafikkort og der skal narturligvis installers driver, før disse driver er installert vil skrærmene ikke virke