Avatar billede nu_igen Guru
06. marts 2023 - 19:06 Der er 6 kommentarer

Collage maker til win 7

Hej. På min Ipad bruger jeg Google Photos værktøj til at lave collager med de billeder der er på min Ipad. Imidlertid har jeg brug for at hive nogen billeder over på min pc win7 via Icloud, for derefter at bruge dem i en collage. Jeg skal gøre billederne mindre, så hele genstanden ses på collagen. Denne formindskelse kan jeg ikke lave på Ipad.
Tidligere har jeg brugt Bighugelabs, men den kræver at billederne tages fra  Flickr, instagramm og andre, som jeg ikke bruger.
Hvor er der en collage maker til win 7
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2023 - 19:28 #1
Hvad mener du med, at du skal lave billederne mindre? Er det mindre mht. pixels eller MB? Det er formentligt det første. Her er nogle forslag:

https://photomarksapp.com/blog/top-10-apps-to-reduce-photo-size-on-windows/
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2023 - 19:53 #2
Avatar billede nu_igen Guru
06. marts 2023 - 20:03 #3
Tak for svaret. Sm jeg skrev, skal hele genstanden kunne ses , så jeg skal formindske størrelsen. Jeg har et program på pc' en, der kan klare det, men på ipad kan jeg kun beskære, så vidt jeg ved. Med andre ord, skal billedet skrumpes 🤔
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2023 - 20:24 #4
Ja billedet skal skrumpes, men der er forskel på at skrumpe størrelsen mht. pixels og MB.

Den app, jeg linker til i #2 kan klare jobbet.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2023 - 20:24 #5
Hvis du har ifanview på pc, så åbner du billedet der, og der kan du vælge størrelse i cm eller pixel og få det som du vil. Der er to filer - selve programmet, og en 'all plugins' som sikrer, at du kan indlæse og gemme i manne billedformater.
Du starter Irfanview, og i den åbner du dit billede. Så er Ctrl+R og du kan frit vælge størrelse - hvis du vælger et meget større format end det nuværende, så bliver det grimt.
Det er et gratis program.
bemærk, at du skal vælge efter din windows - er du i tvivl, så tag 32 bit
64 bit - hent
IrfanView 64-bit Windows Installer og
IrfanView All Plugins - 64-bit Windows Installer

32 bit - hent
IrfanView 32-bit Windows Installer og
IrfanView All Plugins - 32-bit Windows Installer

de er alle på https://www.fosshub.com/IrfanView.html
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2023 - 21:34 #6