22. februar 2023 - 11:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner man små forstyrrende ting på ens billeder ?

Jeg har en del billeder hvor jeg gerne vil have fjernet små dyr og snavs i vandet. Jeg tager mange billeder meget tæt på objektet. Fx regn dråber der falder på en paraply. Eller regndråber der falder ned i vand fx en sø. Men hvilket program kan jeg bruge til at "fjerne" disse ting. https://www.paraplybutik.dk/butik/golf-paraply/marine-blaa-golfparaply/
Avatar billede puren Ekspert
22. februar 2023 - 12:04 #1
Adobe Photoshop
22. februar 2023 - 12:43 #2
Er der ikke et gratis alternativ til Adobe Photoshop ? :-)
Avatar billede milter Ekspert
22. februar 2023 - 12:55 #3
Avatar billede kurtba Ekspert
22. februar 2023 - 21:51 #4
Når man så skal til at lære et nyt program at kende, kan man ofte finde vejledninger på engelsk på youtube. Så hvis man ved hvad man vil og kan beskrive det på engelsk, så dukker der typisk vejledninger op.
https://www.youtube.com/results?search_query=gimp+remove+object+from+photo
Avatar billede thov Forsker
23. februar 2023 - 00:54 #5
Jeg har i hele dette årtusind brugt Paint Shop Pro 5.01
Programmet er fra 1998 og kører uden problemer på Windows 10.
Hele striben af versioner er her http://www.oldversion.com/windows/paint-shop-pro/
Avatar billede puren Ekspert
23. februar 2023 - 01:03 #6
Betinna Larsen >> tillad mig at spørge lidt frækt men hvorfor er det at software ikke må  koste penge??? jeg er godt klar over at det er adobe og det blev det ikke billigere af men still der er nogle folk der har siddet og lavet en paraply det betaler vi gerne for men når der er nogle folk der har siddet og programmert et program til computeren/tablet/mobilen så efter hånden næsten et fy ord at sige at det koster penge
23. februar 2023 - 13:18 #7
Det må også gerne koste penge, ville bare gerne have inspiration til et andet program. End altid Adobe.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. februar 2023 - 21:37 #8
Adobe har også et mindre omfattende program, men til gengæld er det meget mere automatiseret, således at det er lettere at lære, og faktisk kan gøre rigtig mange ting rigtig godt. Det hedder Adobe Photoshop Elements, og der findes utallige guides på youtube til dette program. Man kan vælge expert mode og i den modsatte ende guided mode, men selv i expert mode kan det virke meget nemmere at gå til, og jeg bruger det selv rigtig meget, bl.a. fordi der findes forholdsvis let tilgængelige guides på nettet.
Her er f.eks. en guide til at fjerne objekter af forskellig art på et billede, og i denne guide gennemgås flere forskellige måder at gøre det på, således at man kan se, at i visse tilfælde er det bedst på en måde og i andre tilfælde på en anden måde. Men i alle eksemplerne er det på ret simple måder, at man kan gøre det.
https://www.youtube.com/watch?v=juXFJKn8o5g