Avatar billede HHA Professor
22. februar 2023 - 10:05 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Oprette telefonliste på PC og sende til mobil

Hejsa,

Kan man oprette en telefonliste på PC og så sende den få fx mail til android og iPhone og de så kan importere den til telefonen?
Findes der noget software der kan lave det?
Avatar billede madklub Guru
22. februar 2023 - 13:50 #1
Du kan bruge 'kontakter':

https://contacts.google.com/?hl=da
Avatar billede HHA Professor
22. februar 2023 - 14:18 #2
madklub,

Det var selvfølgelig en løsning.
Men det var mere på vores arbejde, når der kommer en ny medarbejder, så kunne det være fint at have en fil med kontakter og dele den med den nye.

Men kan man fx på android, markere flere kontakter og dele dem på en gang?
Det kunne jo også være en mulighed.
Avatar billede kulawig Professor
22. februar 2023 - 15:48 #3
hvis du bruger Android

https://contacts.google.com/

her kan du eksporter udvalgte eller alle kontakter til vcard eller csv.. de kan på samme måde importers i brugerens mobil eller pc
Avatar billede Erik K Ekspert
22. februar 2023 - 17:46 #4
Hvis du ikke vil/kan bruge den nemme løsning, kontakter i Google, som foreslået af madklub og kulawig, kan du også oprette listen i Excel som csv-fil og dele den derfra.

Det har jeg selv tidligere brugt og du kan se anvisninger her ( brug af Outlook er ikke et krav, idet csv også kan håndteres af andre mailprogrammer, som f.eks. Gmail, m.fl.):

https://support.microsoft.com/da-dk/office/opret-eller-rediger-csv-filer-til-at-importere-i-outlook-4518d70d-8fe9-46ad-94fa-1494247193c7
Avatar billede HHA Professor
23. februar 2023 - 14:42 #5
Hej alle 3,

Jeg kan se de løsninger I er kommet med, godt kan bruges.
Også rimeligt nemt, både til Android og iOs.

Takker for jeres indspark 💪👍