Avatar billede hellhamster Nybegynder
30. august 2001 - 18:40 Der er 13 kommentarer

streger i Photoshop

Jeg skal lave et begrebssystem i photoshop (jeg har IKKE Illustator) og i dette begrebssystem skal der være en del tynde streger der skal pege i forskellige retninger. Hvilket værktøj er bedst at bruge og hvordan gør man?
Avatar billede Himbear Nybegynder
30. august 2001 - 18:44 #1
Det er nok nemmest at bruge penneværktøjet, så kan du senere lægge en stroke på!
Avatar billede prodic Mester
30. august 2001 - 18:46 #2
Line-Værktøjet hvis det bare er lige streger.
Avatar billede Himbear Nybegynder
30. august 2001 - 18:46 #3
Med penneværktøjet kan du altid flytte på stregerne!

Efter du har lavet alle stregerne skal du vælge hvordan din stroke skal være! Feks. vælg sort, blyant 2 px.!

Brug derefter Stroke path i path paletten!
Avatar billede prodic Mester
30. august 2001 - 18:55 #4
Du kan også flytte på stregerne du har opnået med Line-værktøjet.

Og det er lidt nemmere at bruge end path-værktøjet.

Men det kommer helt an på hvordan de streger skal være, hvis de bare er lige - så er Line-værktøjet nemmest. Skal de have nogle runde hjørner f.eks og lign så er Path-værktøjet nok et godt bud.
Avatar billede Himbear Nybegynder
30. august 2001 - 19:01 #5
tjae det er måske en smagssag, men jeg synes at penneværktøjet er nemmere!
Avatar billede prodic Mester
30. august 2001 - 19:03 #6
Nemmere end Line-værktøjet til at tegne en lige streg???
Avatar billede Himbear Nybegynder
30. august 2001 - 19:08 #7
Måske er det bare fordi at jeg ikke har brugt line værktøjet så meget! Men det er da rigtigt, at det måske er hurtigere hvis man kun skal lave et par stykker!

Nemmere/bedre hvert fald mit valg!

Godt det ikke er op til os at afgøre!
Avatar billede hellhamster Nybegynder
31. august 2001 - 00:30 #8
->tino bh

Når du siger penneværktøjet, mener du så det der på engelsk hedder paintbrush?
Avatar billede prodic Mester
31. august 2001 - 00:36 #9
Hellhamster->Nej penneværktøjet hedder Pen Tool på engelsk. og Hot-Key\'en er P
Avatar billede hellhamster Nybegynder
31. august 2001 - 09:52 #10
hmmm, jeg endte op med at lave mine lige streger med paintbrush. Ved at klikke én gang og derefter holde shift inde kunne jeg frit vælge hvor min streg skulle gå til. Jeg vil dog afprøve begge jeres metoder og vende tilbage og give point til den af jer der efter min mening har fat i det rigtige svar.
Avatar billede prodic Mester
03. september 2001 - 00:15 #11
Hellhamster->Hvilken løsning var nemmest? eller har du ikke fået dem afprøvet endnu?
Avatar billede hellhamster Nybegynder
03. september 2001 - 14:46 #12
jeg har lige lidt travlt med en eksamensaflevering, men jeg afprøver jeres metoder snarest muligt. Hvis I ønsker at se hvad jeg skulle bruge det til, så sig til, så mailer jeg det til jer :-)
Avatar billede prodic Mester
03. november 2001 - 14:50 #13
Skal vi snart lukke?