Avatar billede jbketelsen Praktikant
21. januar 2023 - 12:26 Der er 5 kommentarer

Udløb på opdateringer til Android

Hvorfor er der ingen der oplyser om at køber man et android system af ældre type vil udløb for opdateringer typisk holde 3 år, hvorefter systemet ikke bliver opdateret mere. Dette betyder at offentlige og andre apps ikke kan fungere derefter så - ud og køb igen !!!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2023 - 12:47 #1
det sker også for iphones - bare med et lidt længere interval.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2023 - 13:07 #2
Ja, Google er ikke særlig gode til at give oversigt af 'End-of-Life' oversigter, det samme fra Google Store og fra Android hjemmesiden har de ikke generelt oversigt af hvornår understøttelse stopper.

Andre tredjeparter og teknologi verden med Android i emner er der skribent der inkluderer disse, som eksempel som jeg kunne finde er således. Der er nok også andre store og lille teknologi skribenter som inkluderer disse oplysninger.

Her kan du eksempel følge lidt med om der er understøttelser:

https://www.lifewire.com/android-versions-4173277
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2023 - 13:18 #3
Lige udmiddelbart ud fra artiklen, er der understøttelse fra Android 9 og opad.

Der skal kigges efter kommentar: 'Notering: Google understøtter den ikke længere'.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2023 - 13:38 #4
Det samme kan du kigge op Google Play Butik, på den specifikke app. Herinde kan du trykke ind til 'Om denne app'.

Eksempel MitID app
https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.mitid.app.android

-Hvis man kigger på krav og Android:
>>Requires Android
>>7.0 and up

Det samme kan du kigge på Digital Post app
https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.digst.DigitalPost
-Hvis man kigger på krav og Android:
>>Requires Android
>>7.0 and up