Avatar billede nu_igen Guru
19. januar 2023 - 19:35 Der er 2 kommentarer

Hvad sker der med billeder på Ipad?

Jeg har taget en masse billder af et  for trin arbejde. Nu har lagt de brugbare billeder i hver sit album og ville lave collager ud fra disse album. Det kan jeg åbenbart ikke. Hvad sker der i grunden med billeder man lægger i Album? Ligger de bare som kopier i album?
Seneste ios 16.2. Og collage laves med Google Foto.
( ej, hvor var det et godt navn jeg valgte som brugernavn 🥹)
Med venlig hilsen - Ingeborg nu_igen
Avatar billede nu_igen Guru
19. januar 2023 - 19:52 #1
Hej og sorry. Ha fundet ud af at billeder, der lægges i album også findes i biblioteket. Det betyder at man lægger en kopi i et album og ikke det originale billede. Jeg synes at det er mærkelig måde at organisere ting på. Hvis man lægger alle sine billeder i album for nemmere at finde dem, bruger man jo dobbelt så meget kapacitet? Eller hvad? Er det kun thumbnails man lægger i albums?
Avatar billede INK Ekspert
19. januar 2023 - 20:10 #2
Der findes kun én original i biblioteket. Når du laver et album hæftes der blot en etiket på billedet. Når du åbner et album vises billederne med denne etiket vedhæftet. Der findes ikke kopier i de enkelte albums, og biblioteket fylder ikke mere. Samme billede kan være i flere albums, men der er stadig kun én original og ikke kopier.