Avatar billede Peter Guru
18. januar 2023 - 15:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Svigtende lyd ved SMS på iPhone 13

Det er ikke ret tit at min iPhone 13 giver lyd fra sig ved sms (iMessage) modtagelse. Den har svigtet efter IOS 16.X kom på markedet?

Kan nogen huske hvad Apple kalder standardlyden der bruges ved sms? Jeg bruger en hjemmelavet mp3 lydfil og måske er det den der er blevet tovlig.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2023 - 18:50 #1
Jeg følger lige denne tråd - har selv problem med at min ringetone er omkvædet fra https://www.youtube.com/watch?v=oCLpLWcX2cg og den går ofte tilbage til et 'dut' og kan ikke startes igen før jeg henter en frisk kopi (og så virker det i et par dage).
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2023 - 18:58 #2
Hvis der er nogle interesserede, så er det fra 0:28 til 0:58 som jeg kar klippet ud til eget brug. Hvis man kender en metode til at mindske fil-størrelsen, så det kan bruges som ringetone, så er jeg 'all ears'
Avatar billede Peter Guru
18. januar 2023 - 19:09 #3
Min ringetone er den gamle Nokia ringetone i mp3 format og den svigter ikke (endnu). Måske svigter sms lyden i telefonen kun når min iPad er tændt. Den siger altid pling ved sms mens iPhonen ikke siger noget. Man kan nok også slå sms modtagelse fra på iPad'en og holde øre med om iPhonen begynder at sige noget.
Avatar billede Erik K Ekspert
18. januar 2023 - 22:48 #4
claes57 mindske filstørrelse afhænger bl.a. af hvilken filtype du har den i nu.
Avatar billede Peter Guru
19. januar 2023 - 10:15 #5
Der er ikke så meget at tage fejl af. Når min iPad er tændt så ankommer sms’er på den og telefonen reagerer ikke. Er iPad’en slukket reagere telefonen normalt.