Avatar billede ErikHg Ekspert
14. januar 2023 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Samsung Galaxy Xcover 5 kan ikke tilsluttes bil.

Jeg giver snart op. Min Samsung Galaxy XCover 5 mobil driller, da jeg ikke kan koble den til min bil via Blutooth. Den har kunnet, men nu har jeg utallige gange forsøgt, men uden held.☹
Den fanger min SapheOne og min Garmin GPS enhed, og har også haft telefonen tilsluttet, men nu kan der ikke skabes forbindelse.
Det er noget værre skrammel👎
Håber at nogen kan hjælpe med at løse problemet.
På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede INK Ekspert
14. januar 2023 - 12:23 #1
Har du prøvet at slette alle bluetooth forbindelser på både telefon og i bilen. Derefter start forfra.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. januar 2023 - 14:20 #2
Jeg har prøvet at slette blutoohtforbidelsen på telefonen til min Garmin GPS, således der ingen forbindelse var, men når motoren har været stoppet og når der startes igen vises Garmin. Hvordan jeg sletter bluetooth i biler ved jeg simpelthen ikke.
Jeg ved derimod at det burde være så enkelt, men det er desværre ikke tilfældet.
Der kan jo ikke være noget med kopatibiliteten mellem vognen og telefonen for systemet har jo virket.
I går der kom en fire-cifret kode op på telefonen, men den forsvandt efter et øjeblik, og jeg har ikke kunnet finde den frem igen.
Avatar billede INK Ekspert
14. januar 2023 - 16:07 #3
Håber en anden kan hjælpe, da jeg ikke selv har Android telefon. Din/t bilradio/infotainment system afhænger af model mv, så det kræver opslag i din manual.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. januar 2023 - 16:28 #4
Det drejer sig om en Volvo V70 gen. 3 fra 2007, og er integret og forholdsvis enkelt - eller rette skulle være enkelt.. Garmin GPS´en kommer på med det samme. Det mærkelige er at skidtet har virket. Manualen er ikke meget værd.
Jeg har resettet telefonen, og vil prøve igen i morgen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. januar 2023 - 17:31 #5
Det er nu gået helt galt ☹ - jeg rodede med at få telefonen tilsluttet bilen via Bluetooth, men uden held. Jeg tækte på om det var telefonen der fejlede, for GPS´en og min SapheOne, hoppede/hopper på med det samme. Jeg ville resette telefonen, men det der ikke måtte ske, skeret alligevel: telefonen var jeg så dum at få nulstillet, men heldigvis ligger alle kontakter på micro SD kortet.
Det største problem er at MitID, for alt er ryddet. Skal jeg ind på en web-forretning for at købe noget, eller på netbank, er dette ikke muligt.
Jeg har været inde på MitID´s side, og der står man kan anvende sit pas for der er en QR-kode, men mit pas udløb i januar 2020 så der er heller ikke en sådan kode på mit pas.
Så skal jeg på Borgerservice, og tro det eller ej, der er det først muligt at komme 30. januar, altså om to uger, da der ikke er nogen ledige tider ført.
Man er fuldstændig til grin i denne "fagre digitale verden".......
Avatar billede INK Ekspert
15. januar 2023 - 17:38 #6
Jeg ved godt, det ikke hjælper dig nu, men det anbefales at have 2 løsninger for MitID.
Enten en app og en kodeviser eller 2 apps på en telefon og en tablet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. januar 2023 - 18:21 #7
Hej ink - jeg har ingen tablet, men kun min mobil samt en stationær, og en bærbar pc.
Der står i øvrigt på Borger.dk at man kan have fået aktiveringskoden, via ens bank, men det er nok for meget at håbe på, at de kan hjælpe, men vil alligevel kontakte dem i morgen.
Jeg synes for øvrigt at betegnelsen "Borgerservice" er stærkt misvisende, for service er et ukendt begreb.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. januar 2023 - 16:40 #8
Jeg fandt en anden kommune hvor der var tid idag mandag 16/1 og nu er problemet løst. Tilbage er så problemet med mobilen - denne havner på genbrugspladsen som elektronikskrot, og en anden er nu bestilt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2023 - 23:09 #9
Efter at have kontaktet mit autoværksted, prøvede værkstedschefen at koble telefonen til bilen via bluetooth, men uden held. Han sagde at der var et par mekanikere der havde mere forstand på dette end ham selv, med disse ville først komme ugen efter.
I anden anledning var jeg hos autoforhandleren/værkstedet fredag og reservedelscheften spurgte om jeg have fået telefonen koblet til vogens bluetooth, men til dette kunne jeg sbare at det ikke var tilfældet. Han gik med ud og prøvede, og efter at have forsøgt på forskellige måder var der pludselig forbindelse. Han sagde at det var GPS´en der blokkerede, og da dennes bluetooth blev daaktiveret kunne telefonen tilsluttes. Så nu virker det hele som det skal.👍