Avatar billede Kristof Novice
28. december 2022 - 16:55 Der er 24 kommentarer

I stifinderen ens ikoner af billeder i stedet for miniaturer af billeder

Det var engang meget nemt direkte at søge billeder i biblioteker på mit drev. Jeg kunne se på skærmen mange små billeder på en gang. Da jeg begyndte at bruge Google Fotos, var det slut med denne praksis. I steder for miniaturer af billeder kan jeg nu se ens ikoner for alle billederne. Jeg skal åbne hvert enkelt for at se, hvad der gemmer sig under ikonen. Kan jeg vende tilbage til de synlige miniaturer af billeder?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2022 - 17:25 #1
Du skal i kontrol panel og gå i stifinder. Tryk på vis og find miniaturer her og tjek af at de vises.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2022 - 18:12 #2
Google Fotos er over nettet.  Det kan godt være du ikke kan gøre det der. Indstillinger i stifinderen er måske kun for filer der et fysisk på harddisken.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2022 - 18:41 #3
Jeg har billeder fra en USA tur fra 2017 på Fotos. Her står alle billeder synligt i dato orden. Vil i lige se om der er en indstilling derinde der ændret på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2022 - 18:47 #4
Billeder er synlige på min Fotos og jeg kan ikke se indstillinger for at ændre på noget. Så ligger billeder på pc alligevel så tænker jeg det et indstillinger for stifinder du skal rette i.
Avatar billede Kristof Novice
28. december 2022 - 19:06 #5
Når jeg trykker på Vis/View, har jeg 6 muligheder: Extra large icons, small icons, Tiles, large icons, list, content, medium icons, details. Ingen af dem giver miniaturer. Jeg har for nylig flyttet billederne fra HD på min gamle Windows 8 computer til en ny-brugt Windows 10. Jeg har haft samme problem i lang tid på min gamle computer og regnede med, at nu på den nye computer problemet ville kunne løses, men det er fuldstændig det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2022 - 19:09 #6
Har du været i kontrolpanelet og gået i indstillinger for stifinderen og under vis fundet at der skal vises miniaturer?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2022 - 19:27 #7
Gå i søg og skriv kontrolpanel og når du kommer derind så er det indstillinger for stifinder og så trykker du på vis. Herinde skulle der gerne være en boks der kan aktivere at der vises miniaturer.
Avatar billede klaudi Ekspert
28. december 2022 - 22:15 #8
Hvad sker der hvis du klikker på ikon der er i nederste højre hjørne ?
https://ibb.co/FXGWgbj
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2022 - 23:06 #9
Hvad hedder dine billeder til efternavn?  Eks. Haven.Jpg  Haven.png  Haven.PSD????
https://ibb.co/h2yF6rn
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2022 - 07:02 #10
Avatar billede Kristof Novice
29. december 2022 - 12:32 #11
Det er med stort besvær lykkedes mig at finde et sted, som hedder File Explorer Options, View. Men jeg kan ikke finde noget, der ligner Vis altid ikoner, aldrig miniaturer.
Jeg nåede ikke at finde ud af, hvordan man skifter engelsk til dansk i Windows 10. Det ville måske hjælpe.
Ellers, som jeg tidligere svarede, er der 6 muligheder at vælge imellem, som jeg også har prøvet på min gamle PC: Ekstra store ikoner, store ikoner, mellemstore ikoner, små ikoner, oversigt, detaljer, fliser, og indhold. Ingen af dem viser miniaturer.
Jeg har kun billeder af typen JPG:
Gamle billeder taget med Canon DIGITAL IXUS 100 IS, JPG file, og nye fra iPhone er også JPG.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2022 - 12:35 #12
Vil det sige du ikke vil prøve det jeg skriver???
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2022 - 12:36 #13
Hov undskyld. Din pc er generelt på engelsk
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2022 - 12:37 #14
Og du kan ikke se noget der ligner det jeg viser på dansk?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2022 - 12:51 #15
Se om du kan rette sprog her?
https://ibb.co/pv4wryV
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2022 - 13:02 #16
Prøv i søg at skrive
language
Du bør nu kunne åbne en indstilling for sprog. Den står måske til English (United States) men skal rettet til dansk. Ret også tastatur som Poko1 skriver.
https://ibb.co/D8r27yp
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2022 - 13:13 #17
I søg skriv kontrolpanel!
Stifinder på Engelsk = File Explorer!
https://ibb.co/G9hbxPz
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2022 - 13:15 #18
Sprogindstillinger er den nederste på billedet i #15
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2022 - 13:18 #19
#17 Som #10 også viser??
Avatar billede Kristof Novice
29. december 2022 - 15:51 #20
I må undskylde, det går så langsomt, men jeg har nogle elementære problemer. Nu har jeg brugt en del tid på at skifte Windows sproget til dansk. Jeg gjorde det i går, men det har åbenbart ikke givet nogen effekt. Nu går jeg det samme igennem og håber på et et bedre resultat. Jeg vender tilbage, når jeg har lavet et hvilket som helst fremskridt. Jeg vil måske også prøve at fjerne den samme fejl i den gamle computer med Windows 8. Der har jeg i det mindste alt på dansk.
Avatar billede Kristof Novice
29. december 2022 - 16:21 #21
Da det endelig lykkedes at skifte Windows sproget til dansk, blev alt anderledes nemt. Jeg har i mappeindstillinger, Vis – fjernet et flueben i Vis altid ikoner, aldrig miniaturer.
Mange tak for jeres tid
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2022 - 17:08 #22
Tillykke!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2022 - 18:07 #23
#21 Det lyder godt.
Det er nemmere når det står på noget man kan forstå 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2022 - 18:09 #24
#21 Vil det sige du fandt ud af sprogindstilling på brugerfladen ud fra #16?