Avatar billede soga Praktikant
27. december 2022 - 22:08 Der er 1 kommentar

Connecte til Windows Remote Desktop fra Mac

Jeg forsøger at connecte over LAN til min windows PC fra min mac.

Jeg har hentet "Microsoft Remote Desktop"-klienten til Mac.

Jeg har enabled remote desktop i windows settings, samt sat hak i de to indstillinger under. Jeg har fundet min lokale ip adresse med ipconfig, og forsøgt at connecte til den.

Jeg kommer til "Enter your user account"-boksen, hvor jeg har prøvet at indtaste forskellige ting.. Mit bruger navn (som er mit navn med mellemrum i), Administrator, computernavn\Administrator..

Ligemeget hvad siger den "The user account did not work". Jeg er lidt på bar bund hvad jeg gør galt. Nogle idéer?
Avatar billede amite Mester
10. januar 2023 - 15:22 #1
Er din administrator bruger aktiv i Windows? Hvis du aktiverer den, kan du så logge på med den? Hvis ja, så kender du syntaksen og skal blot udskifte det med dit eget brugernavn. Om MAC klienten så skal have det quoted eller hvordan og hvorledes ved jeg ikke. Tænker at en af følgende må virke...

<brugernavn>
<computernavn>\<brugernavn>
<computernavn>\"<brugernavn>"
"<computernavn>\<brugernavn>"

Forudsat at du tillader Remote Desktop Connections på modtager maskinen naturligvis for den respektive bruger.
https://support.microsoft.com/en-us/windows/how-to-use-remote-desktop-5fe128d5-8fb1-7a23-3b8a-41e636865e8c

P.s. Jeg ved godt at vi skriver 2023, men det er stadig en dårlig idé med mellemrum i dit brugernavn - selvom Windows tillader det. Du kan jo godt have "hans hansen" som vist navn, men "hanshansen" som brugernavn. Så der er ingen fordel ved at have et brugernavn med mellemrum - kun ulemper.
https://codeburst.io/changing-a-profile-name-in-windows-9da6c02234e4