Avatar billede nfl Nybegynder
20. maj 1999 - 16:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Y2K version 4.5a og 4.56

Er der nogen der ved noget om det ?
Avatar billede tanker Nybegynder
20. maj 1999 - 16:31 #1
Ja, mange !

Du bør altid bruge den nyeste version af ethvert program.
Specielt programmer som har med Internettet at skaffe !

Der er masser af spørgsmål og svar ang. y2k på
http://www.notes.net
Avatar billede nfl Nybegynder
20. maj 1999 - 20:55 #2
Det eneste jeg vil vidde, er om de nævnte versioner af notes (ws / srv) er Y2K OK
Avatar billede plawer Nybegynder
21. maj 1999 - 08:12 #3
4.5.6 er Y2K klar.  Jeg tvivler på at 4.5a er det.  De anbefalinger jeg har fået går på at bruge mindst 4.5.3 og helst 4.5.5 for at være Y2K klar.

4.6.3 bør som minimum bruges på v.4.6.
Avatar billede nfl Nybegynder
21. maj 1999 - 08:21 #4
I
Avatar billede tanker Nybegynder
21. maj 1999 - 14:27 #5

Problemet ligger primært i @adjust - makroen.
Og så selvfølgelig hvis man selv har lave datofelter som strenge...

Der ligger en artikel i Iris-Cafe-Today hvor @adjust er omtalt i detaljer
Avatar billede steenag Nybegynder
24. maj 1999 - 11:41 #6
Jo..
.
Men Notes´ måde at klare Y2K på, er nu lidt underholdende, idet tocifrede årstal fra 50-99 som udgangspunkt opfattes som 1950-1999, og 00-49 som 2000-2049 - altså efter det store nytår. Her taler jeg om front-end.

Back-end er Notes problemer omkring Y2K små, idet Notes regner datoer i sekunder - naturligvis kun hvis man benytter NotesDateTime-klasserne. Som "tanker" skriver er dette lidt problematisk med @Adjust, så måske skal du hen og pille lidt i koden efter årsskiftet, men vi taler altså ikke om nedbrud eller lignende. Højst om views med underlige årstal, og datoberegninger, tidsfrister m.v., der råber "svin", indtil koden er rettet.
Avatar billede xion Nybegynder
14. oktober 1999 - 14:49 #7
Lotus Notes Version 4.5a er ikke Y2K klar men Version 4.56 er Y2K klar