Avatar billede Morten Praktikant
18. december 2022 - 18:36 Der er 3 kommentarer

Problemer med gaming performance efter skærmskifte

Jeg har netop købt en Alienware AW3418DW skærm med et GeForce GTX 1650 indbygget skærmkort. Efter jeg har tilsluttet skærmen til min bærbare PC, har jeg problemer når jeg gamer (Counter Strike primært). Det begynder lige pludselig at lagge vanvittigt meget, så jeg er nødt til at genstarte for at få det til at stoppe. Min bærbare er en Lenovo med i5-9300H CPU på 2,4 GHz og 8GB. Jeg har netop formateret computeren og opdateret alle drivere. Alligevel bliver det ved med at ske!

Er der nogle ideer til, hvad jeg kan gøre for at optimere spillet? Er det mit system, der er sat op forkert eller selve skærmen, jeg har gjort noget skævt med?

Mvh. Morten
Avatar billede puren Ekspert
18. december 2022 - 22:57 #1
min første tanke er varme at det er derfor den lagger men hvad bruger du af kabel fra bærbar til din skærm??

og har du evt et link til din skærm??
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2022 - 08:59 #2
Du kan se til om dy har Vsync eller Gsync slået til og sørge for at indstille den til fuldskærm for disse fra Nvidia software kontrolpanel.

Det andet vil være at kigge efter tekniske specifikation fra Lenovo modellen og se om ekstern skærm tilslutninger om de har begrænsninger til genopfriskning. Det kan trods alt være, indbyggede skærm kun understøtter højere refresh rate end hvad ekstern skærm adapter kan levere på refresh rate. Måske understøtter den kun maks 60 Mhz refresh rate på ekstern skærm adapter. Det er det der skal undersøges før man køber gaming skærm som understøtter helt til 120 Mhz refresh rate. Disse er mest designet til Stationær PC'er end bærbar PC'er.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2022 - 09:00 #3
dy = *du