Avatar billede nu_igen Guru
12. december 2022 - 10:17 Der er 5 kommentarer

Outlook bruger word som editor

Det er ofte jeg har brug for at kopiere eller hente noget fra en word fil, når jeg skriver mails. Men word er så ikke tilgængelig, fordi programmet er outlooks editorprogram. Hvad gør man så?
Avatar billede kurtba Ekspert
12. december 2022 - 21:50 #1
Du skal lade være med at bruge word som editor for outlook.
Det har du muligvis slået til ved en fejl.
Læs mere om det her
https://www.bing.com/search?q=outlook+bruger+word+som+editor&cvid=8ea25a9bbe504d21aaccdb6fbcc1ce89&aqs=edge..69i57j69i61.12557j0j1&pglt=171&FORM=ANNTA1&PC=ASTS
Avatar billede nu_igen Guru
12. december 2022 - 22:40 #2
Nu er min version jo 2003 og jeg fik ikke noget valg. Hvad bruger Outlook så, hvis den  ikke skal bruge Word?
Avatar billede kurtba Ekspert
13. december 2022 - 23:03 #3
To turn Wordmail on or off in Outlook 2003 or earlier for Windows:

From the Tools menu, select Options....
In the Options dialog box, click the Mail Format tab.
To turn Wordmail on, under "Message format", check Use Microsoft Word to edit email. Click OK.
To turn Wordmail off, under "Message format", uncheck Use Microsoft Word to edit email. In Outlook 2002 and 2003, also uncheck Use Microsoft Word to edit Rich Text email messages. Click OK.

eller
https://www.youtube.com/watch?v=46aEs7Sbgqg
eller som der stod øverst i det link jeg tidligere gav

Sådan indstiller du Word som standardeditor for e-mail-meddelelser i Outlook:

Vælg Værktøjer > Indstillinger i menuen i Outlook.
Gå til fanen Mailformat.
Marker afkrydsningsfeltet Brug Microsoft Office Word 2003 til at redigere e-mail-meddelelser . I versioner før Outlook 2003 læses teksten Brug Microsoft Word til at redigere e-mail-meddelelser .
Luk dialogboksen. Standardeditor for nylige Outlook-versioner Fra Outlook 2007 er Outlook-editoren ikke længere tilgængelig. ...
Avatar billede nu_igen Guru
14. december 2022 - 09:29 #4
Tak jeg prøver dit forslag. Når word er det eneste program på pc’ som er et “skriveprogram” forstår jeg ikke, hvilket andet program outlook så kan vælge som editor. Det burde jo have sin egen editor “skrivemulighed”.
Avatar billede kurtba Ekspert
14. december 2022 - 19:48 #5
Mig bekendt har oútlook sin egen indbyggede editor, som alle andre mailprogrammer. Muligheden for at bruge word er bare en ekstra mulighed, som man har.
Jeg har selv brugt office 2003 for mange år siden og erindrer svagt muligheden for at bruge word som editor, men jeg husker det helt klart også som et valg man selv skulle tage. Jeg brugte ikke selv muligheden.
Du har så åbenbart ikke valgt det selv, og må så bare konstatere, at det er blevet aktiveret på ukendt måde.
Det er hverken første eller sidste gang, at man oplever, at en funktion utilsigtet bliver slået til eller fra i et program.