Avatar billede JustSomeGuy Novice
08. december 2022 - 15:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søgning på CAPS?

Hej

Jeg sidder tit med relativt store Word-dokumenter og skal finde steder med skrift i versaler / all caps. Jeg har læst mig frem til, at man kan bruge "jokertegn" til formålet i sin søgning, men jeg har ikke kunnet finde en formular, der virker i dansk Word (min udgave er den, der følger med i Microsoft 365).

Så det, jeg efterspørger, er en formular, der søger ethvert på ethvert sted, hvor der er to eller flere bogstaver i træk, der er skrevet med stort.

Anyone?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. december 2022 - 16:54 #1
Se f.eks. forklaring her:
https://www.datanumen.com/blogs/2-quick-ways-find-words-initial-letters-capitalized-word-document/

I stedet for komma i søgestrengen:
[A-Z]{2,}
skal du bruge semikolon, når computeren er indstillet til danske tegn, dvs.:
[A-Z]{2;}

For også at inkludere ÆØÅ, kan du bruge:

[A-ZÆØÅ]{2,}

Indstillingerne i den danske dialogboks er placeret samme steder som i den engelske.

Du kan åbne dialogboksen ”Søg og erstat” med Ctrl+H.
Avatar billede JustSomeGuy Novice
08. december 2022 - 17:08 #2
Fantastisk, det virker når bare man bruger semikolon som du skriver :)

Mange tak!