Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 13:30 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Gaffatape i kombiovn

Jeg har købt en kombiovn. Da jeg pakkede den ud, begik jeg en fejl.
Jeg fjernede en lille plade, på den ene indvendige side, troede det var noget beskyttelse. Jeg fandt ud af, at det må man ikke. og ville sætte den tilbage.
Men det gik galt, der var 4 små ben, til at holde pladen, men de knækkede af.

Jeg har så klistret den fast med almindelig tape. Men når ovnen tændes, falder tapen af. Spørgsmålet er: Kan man bruge Gaffatape? Det er sølvfarvet. Er der en form for metal på ydersiden, som kan kaste stråler tilbage, når microovnen bruges?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2022 - 13:53 #1
Almindelig gaffertape har ikke noget med metal at gøre, uanset farven, og limen vil slippe, når ovnen bliver varm. Det kan du IKKE bruge inde i en ovn.

Hvilken model er det? - nogle billeder ville måske lette forståelsen og hjælpe med at kunne give forslag til hvad du kan gøre... - men det skal nok være med den originale plade. Du kan ikke forvente at andet materiale vil have samme egenskaber. Det kommer an på den nøjagtige legering og tykkelse af metallet.
Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 14:01 #2
Det er denne ovn:
https://shopping.coop.dk/vare/sharp-kombiovn-r922stwe-mikroovn-med-grillfunktion-og-alm-ovnfunktion-til-bagning/4974019811659?dfw_tracker=37274-4974019811659&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner&cid=affiliate6086315391
Jeg tror for øvrigt, at der er noget galt med motoren. Ind i mellem ryster den og hyler som en sporvogn i en kurve. Og jeg tror, at det er derfor, at glaspladen knækkede i 3 dele. Måske skulle jeg høre COOP om den burde byttes.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. december 2022 - 14:15 #3
https://manuall.dk/sharp-r-922stwe-mikroovn/

Citat:
"Glimmer / pappladen inde i mikrobølgeovnen kom ud. Kan jeg stadig bruge mikrobølgeovnen?
SVAR
Nej, absolut ikke. Glimmer / pappladen er bølgelederen, der fordeler mikrobølgerne. Sæt det tilbage, eller få en erstatning.

Jeg tror, at den larmer/ryster fordi pladen mangler ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2022 - 14:18 #4
Det er jo svært at bytte noget, man selv har været med til at ødelægge :-/ - hvis ikke det er umuligt, er det i hvert fald umoralsk.

Der er ikke rigtig billeder i linket af hvordan ovnen ser ud indvendigt - og hvilken plade er det det drejer sig om (hvilken side sidder den på?)
Avatar billede Mikael Ekspert
01. december 2022 - 14:24 #5
#4  Den sidder i siden af ovnen.. Dækker ind til Micro bølgelederen.

Den kan ikke klistres fast igen.. Men mon ikke at en ny kan skaffes jævnfør #3 ??
Avatar billede Mikael Ekspert
01. december 2022 - 14:31 #6
Fra brugsanvisningen ;)

"SÆRLIG BEMÆRKNING FOR BØLGELEDERDÆKSEL:
Hold altid bølgelederdækslet rent. Bølgelederdækslet
er konstrueret af et skrøbeligt materiale, og skal rengøres med forsigtighed (følg rengøringsanvisninger ovenfor).
Overdreven vædning kan forårsage disintegration
af bølgestyrets dæksel. Bølgestyrets dæksel er en
forbrugsdel og uden regelmæssig rengøring, skal det
udskiftes"
Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 14:51 #7
#3
Nej pladen mangler ikke, jeg har købt en ny.

#4
Det har du misforstået. En eventuel ombytning skulle begrundes med, at der må være noget galt med motoren, siden den larmer og smadrer glastalerknen.
Jeg har taget et billede med min mobil, men den sender ikke til min mail.
Og som #5 skriver, sidder pladen på siden af ovnen- venstreside.

#6
Ja jeg burde have læst brugsanvisningen inden ibrugtagning. Helt min fejl.
Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 14:57 #8
Kom i tanke om googles fotos, så her er billedet:
https://ibb.co/mqjsnnf
Avatar billede Mikael Ekspert
01. december 2022 - 15:12 #9
#4 ja pladen en magen til den som sidder i min combiovn..

4 små "flapper" som sættes i tilsvarende slidser ;)

https://shopping.coop.dk/vare/coop-kombiovn-staal-sort-mikroovn-med-airfryer-funktion,-grill-og-varmluft-25-liter/5708301002833
Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 15:23 #10
#9
Tak men:" Vi beklager...Siden blev ikke fundet"
Var det et link til hvor man kan købe den plade.
Jeg har søgt, men endnu ikke fundet den.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. december 2022 - 15:36 #11
#10  Ja linket gik i stykker.. Var bare også for at vise min ovn.. (ret ligegyldigt) ;)

Er der ikke i din brugsanvisning en dansk serviceadesse til Sharp, som du kan kontakte vedr. ny plade ??
Avatar billede Mikael Ekspert
01. december 2022 - 15:55 #12
Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 16:35 #13
#12
Tak for linket. Det ser rigtigt ud, men der er flere felter (På nederlansk?) som jeg ikke kan forstå. Men måske kan jeg senere afskrive det og søge oversættelse på nettet.
En skam de ikke har siden på engelsk. :-)
Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 17:12 #14
Jeg fik google til at oversætte. Og det gik fint, jeg fik bestilt.
Men da jeg skulle betale gik det helt galt med MitID.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. december 2022 - 17:23 #15
#14 Du er vist forfulgt af uheld idag ???  Det kan jeg ikke hjælpe dig med ;) ;)
Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 17:34 #16
Ja det må man sige. Jeg har lige fået en mail fra dem på nederlansk, som jeg ikke kan oversætte. Jeg har lige prøvet danskebank, og der var ingen MitID problemer,
så måske ligger fejlen i det nederlanske firma?
Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 17:36 #17
Jeg siger mange tak for de alle de gode indslag.
Michael får løsningen, for at finde en download side. 😁
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2022 - 08:23 #18
tillad mig at anbefale siden https://kortlink.dk (jeg har intet med den at gøre) men bla kan lange/knækkede link som i #9 reduceres fra https://shopping.coop.dk/vare/coop-kombiovn-staal-sort-mikroovn-med-airfryer-funktion,-grill-og-varmluft-25-liter/5708301002833 til bare https://kortlink.dk/2he5b
Avatar billede valby Ekspert
02. december 2022 - 13:37 #19
Tak claes57, men ingen af linkene virkede 2 var "Sikker forbindelse mislykkedes"
(fra Malwarebyte)  Og Coop blev åbnet med " Vi beklager...Siden blev ikke fundet"  .
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2022 - 15:22 #20
I #18 link til coop skal manuelt kopieres fra https til og med /5708301002833 så du får delen efter komma med (det er ekspertens system, der klipper i link)
Det efterfølgende kortlink virker hos mig - det kan være din opsætning af  malwarebytes tester på noget, som jeg ikke har kørende.
Avatar billede valby Ekspert
02. december 2022 - 17:38 #21
Ja Malwarebyte kan vel tage fejl. Jeg har den professionelle, og den reagere promte.
Men mit problem er formodentligt løst. Jeg fik købt på det nederlanske link fra Michael. Denne gang gik det igennem med MitID. Men tak 😊
Avatar billede valby Ekspert
02. december 2022 - 17:40 #22
Ubs! Har lige opdaget, at jeg staver Mikaels navn forkert beklager. 😎
Avatar billede Mikael Ekspert
02. december 2022 - 19:32 #23
#22 Det er skam helt ok.. Det har jeg døjet med hele livet ;)