Avatar billede Singerdk Juniormester
25. oktober 2022 - 17:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hyperlinks

Jeg bruger rigtig ofte hyperlinks til at finde rundt i en projektmappe med mange ark og rækker. Problemet er, at når jeg har sat et hyperlink eksempelvis til Ark1 A137 og derefter indsætter en eller flere rækker før række 137, kommer linket til at pege på en forkert celle. Kan man i stedet sætte en form for anker, så linket følger med cellen?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2022 - 18:40 #1
=HYPERLINK("#Sheet1!A"&ROW(A137); "Target")
Avatar billede Singerdk Juniormester
25. oktober 2022 - 21:16 #2
Tak, men hvor skal denne formel sættes ind?
Når jeg sætter den ind i "indsæt link", fanen "Dette dokument" i feltet "Skriv cellereferencen:" returneres "Advarsel. Referencen er ugyldig."
Avatar billede Singerdk Juniormester
25. oktober 2022 - 21:33 #3
Jeg har (næsten) fået det til at virke med
=HYPERLINK(OVERBLIK!A94;"TIL OVERBLIK")

Men den forsøger nu at åbne i  browserversionen og ikke app-versionen, som er installeret lokalt på min computer.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2022 - 21:56 #4
Men der var en mening med, at jeg skrev formlen, som jeg gjorde. Du kan ikke bare udelade noget af formlen.

=HYPERLINK("#Sheet1!A"&ROW(A137); "Target")

Formlen indsættes i den celle hvor du vil trykke på linket

=HYPERLINK("#OVERBLIK!A"&ROW(A94); "TIL OVERBLIK")

Hvis du bruger dansk Excel er ROW = RÆKKE.
Avatar billede Singerdk Juniormester
25. oktober 2022 - 22:05 #5
Ja, der var jeg nok lidt for kreativ. Jeg er så ivrig efter at lære det her 😁

Det virker nu, men ikke bedre end, når jeg indsætter link i dokumentet, og problemet er der stadig.
Når jeg indsætter en ny række over række 94 bliver den pågældende celle jo til A95, men hyperlinket peger stadig til A94
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2022 - 22:13 #6
Har du formlen i et andet ark end der, hvor du vil gå til.

Husk at give alle oplysninger fra starten af for at undgå en masse skriveri frem og tilbage.
Avatar billede Singerdk Juniormester
25. oktober 2022 - 22:16 #7
Man kan ikke lave en kode, som finder værdien (navnet) i cellen?

Da der er tale om datoer, er det jo unikke værdier. Hvis vi har to kontrakter samme dag, kalder vi dem f.eks. 220417-1 og 220417-2
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2022 - 22:21 #8
Hvis det er som jeg skrev i #6 så er her et eksempel

Jeg skriver ikke mere i aften

https://www.dropbox.com/scl/fi/xp6b2f72ueb6pqj6upkxi/Hyperlink_OVERBLIK.xlsx?dl=0&rlkey=b7xetibg5n7winzrwhyv3t1ca
Avatar billede Singerdk Juniormester
25. oktober 2022 - 22:50 #9
Tak for hjælpen
Avatar billede store-morten Ekspert
25. oktober 2022 - 22:59 #10
Avatar billede store-morten Ekspert
25. oktober 2022 - 23:00 #11
#10 Lavet med "Navn givet" celle.
Avatar billede Singerdk Juniormester
25. oktober 2022 - 23:16 #12
Haha. Fantastisk! Tak. Jeg vil være ekspert 😂 Awesome