Avatar billede visto Professor
21. oktober 2022 - 14:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne enkelt widget på iPhone 12

Hvordan fjerner jeg en enkelt widget på iPhone 12?

Når jeg - som Apple's anvisning siger - holder nede på den widget, jeg ønsker at fjerne, får jeg kun mulighederne
- Rediger...
- Rediger stak
- Rediger hjemmeskærm
- Fjern stak

Ingen af disse kan, så vidt jeg kan se, bruges til at fjerne den ene widget jeg trykkede på og holdt nede.
Avatar billede Luxer Praktikant
21. oktober 2022 - 15:26 #1
Det lyder lidt som om du måske forsøger at slette en mappe fremfor en widget?
Måske du kan klikke dig ind i mappen og fjerne den pågældende widget?
Avatar billede visto Professor
21. oktober 2022 - 15:44 #2
Jeg skal lige sige, at jeg er totalt nybegynder med iPhone.

Jeg vil fjerne det store Vej-ikon der ligger på min startskærm (eller hedder den hjemmeskærm?) Jeg har fået indtryk af, at jeg skal klikke og holde ned på Vejr-ikonet. Og så sker der det, som jeg har beskrevet ovenfor.
Hvis jeg skal ind i en mappe og slette Vejr-ikonet (altså det er bare ikonet jeg ikke vil se, jeg vil ikke fjerne appen), hvordan gør jeg så det?
Avatar billede Richard Thune Forsker
23. oktober 2022 - 14:21 #3
På baggrund af det du skriver er der ikke tale om en enkelt widget men en stak der kan vise flere widgets, du kan scrolle i den ved at swipe din finger.
Hvis du kun vil fjerne vejret, men beholde stakken skal du redigere stakken. Hvis du vil fjerene det hele skal du vælge fjern stak.
Avatar billede visto Professor
23. oktober 2022 - 15:33 #4
Tak skal du have for godt svar.
Avatar billede visto Professor
23. oktober 2022 - 15:36 #5
Også tak for svar fra Luxer - som jeg dog ikke forstod i første omgang grundet min absolutte begynderniveau.
Avatar billede Christian Novice
24. oktober 2022 - 23:35 #6
Fik du styr på at fjerne den widget?
Avatar billede visto Professor
25. oktober 2022 - 09:39 #7
Da jeg ikke ville fjerne stakken, så jeg ingen grund til at fjerne den ene widget, da stakken jo stadig vil fylde på skærmen. I stedet har jeg blot flyttet den hen til den sidste "side" med apps og widgets, så jeg ikke umiddelbart ser den.