Avatar billede minmartin Juniormester
14. oktober 2022 - 15:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Findes der en dims, der kan bruge en PC-skærm i stedet for mobiltelefonens?

Skærmen på min Samsung er totalt død (efter et tab).
Jeg kan selvfølgelig rede det meste, men der er også ting, der ikke kommer med. Jeg ved godt, der findes forskellige software-løsninger, men det hjælper mig ikke, når jeg slet ikke kan betjene mobilen. Derfor leder jeg efter en hardware "dims", der kan forbinde telefonen til min PC/monitor, så jeg kan betjene telefonen uden at kunne se en dyt på telefonens skærm.
Er der nogen der kender til sådan en løsning ...eller bliver jeg nødt til at betale mere end hvad telefonen er værd for at få sat en ny skærm på den?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2022 - 19:11 #1
Forsikringer (software) skal på FØR uheld. Det er ret svært at tegne en brandforsikring hos IF når huset er brændt ned. Så har du lært det.
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. oktober 2022 - 00:44 #2
Enig med Claes

men prøv fra pc at logge på på din googlekonto - Jeg kender flere tilfælde hvor ikke ikke mente at have backup -men billeder mm lå der.

Køber du en anden telefon og bruger samme googlekonto kan du være heldig at den spørger om den du vil indlæse en backup. Hvis du har installeret apps har du nok en googlekonto - .
Avatar billede puren Ekspert
15. oktober 2022 - 23:04 #3
nu skriver du ikke hvilken model det er men er der USB-c i den og så burde du kunne bruge en usb-c hub hvor du splitter usb-c op i HDMI og USB-A om der er noget du skal aktivere på mobil inden eller du skal sige ok til ved jeg ikke

en usb-c hub ser ca sådan ud https://www.teknikdele.dk/sign-7-in-1-hdmi-rj45-usb-c-hub-max-100w-20v-5a-grat om denne model virker med din mobil ved jeg ikke
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. oktober 2022 - 09:52 #4
Jeg ved så ikke om alle USB-C funktioner er implementeret på telefoner . Den trykfølsomme del af skærmen er muligvis også kaput - kunne en mus i USB hubben kompenserr det ?
Avatar billede puren Ekspert
16. oktober 2022 - 10:04 #5
Som jeg husker det har der siden Android ver. 0,5 været support for extern mus og tastatur
Avatar billede minmartin Juniormester
16. februar 2023 - 20:03 #6
Jo, der er ikke USB-c på hans iPad, jeg tror den er en anelse for gammel - men hvad søren gør jeg for at hjælpe ham? Kan han ikke længere have samme Outlook-konto på sin computer, som på hans iPad? ...det har ellers fungeret fint indtil for et par uger siden.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2023 - 20:48 #7
Login og adgangskode til telefon/ipad kan vel huskes. Så hvis han/dig  logger på fra en anden telefon/ipad, så burde alle data komme der.
Men det er svært at læse data på den defekte enhed hvis den ikke må repareres.
Avatar billede minmartin Juniormester
16. februar 2023 - 23:34 #8
Tak for svar.
Ingen af hans enheder fejler noget ...mails kommer bare ikke frem på Windows-computeren mere. Han kan godt se sine mails på web-mail, men vi kan bare ikke få de nyeste vist i Outlook.
Giver det mening?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2023 - 07:33 #9
Se i opsætning af mail-konti på alle de enheder, hvor mail er opsat.
De skal alle have indgående server til IMAP. Hvis der er én, der har den som POP3 så kan det gå galt. Der hvor den er POP3 skal portnummer også rettes.
Avatar billede minmartin Juniormester
17. februar 2023 - 07:56 #10
Tusinde tak for hjælpen!
Det vil jeg prøve!
Som jeg husker det, er det POP3 han bruger på begge enheder - men det er bare mærkeligt, det har virket fint indtil for et par uger siden. Portnummer står også ens på begge enheder.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2023 - 08:36 #11
Der er et portnummer til POP3 konti, og et andet når det er IMAP. Du kan finde den korrekte opsætning af IMAP hos mailudbyderen
Avatar billede minmartin Juniormester
17. februar 2023 - 09:30 #12
Super!
Jeg prøver at gennemgå det.
I "gamle dage" skulle man give point til dem der hjalp med en løsning. Den gang havde jeg selv rigtig mange point. Hvordan anerkender jeg din indsats og giver kredit for den?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2023 - 09:55 #13
Vent lige, til du har fået det til at virke - men så er der kun at markere et indlæg som løsning.
Man får automatisk en skjult point for spørgsmål og for svar (dvs point for at være aktiv). Jeg har allerede maks, så flere point gør intet.
Avatar billede minmartin Juniormester
17. februar 2023 - 10:25 #14
:-) Super!
Jeg takker igen.
Bedste hilsner Martin