Avatar billede Daniel87 Praktikant
14. oktober 2022 - 13:33 Der er 7 kommentarer

Fryser ved opdatering

Hej

Jeg har længe haft det problem at når jeg starter min computer op, går der ikke længe før den fryser og lukker ned.
Jeg fandt ud af at hvis jeg stoppede windows update havde jeg ikke problemet. Det betyder så nu at jeg hver gang jeg starter computeren, er nødt til at skynde mig at stoppe den i at opdatere, for at den ikke fryser og lukker ned.

Er der nogen bud på en løsning her ? :)

VH Daniel
Avatar billede valby Ekspert
14. oktober 2022 - 13:48 #1
Måske vil den bedste løsning være, at hente en helt ny Windows på USB?
Og hvis det er muligt, af hensyn til hvad du har på disken, og som ikke kan lægges på backup, så er en ren installation at foretrække.
Avatar billede valby Ekspert
14. oktober 2022 - 13:51 #2
Er det Windows 10 eller 11 og har du forsøgt at opdatere?
Avatar billede valby Ekspert
14. oktober 2022 - 13:54 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2022 - 15:12 #4
Hvis du har Windows 10 er der ikke nogen fordel at hoppe op på 11, og slet ikke hvis du alligevel indenfor 3 år skal skifte pc.

Prøv at gå i indstillinger - Opdatering og sikkerhed - Windows Update - Foretag fejlfinding  - flere fejlfindingsværktøjer - Windows Update.
Tryk "Kør fejlfindings værktøjet".
Avatar billede martens Guru
14. oktober 2022 - 17:33 #5
Var det ikke en idé, at stoppe servicen "Windows Update" 😉
Avatar billede valby Ekspert
18. oktober 2022 - 18:36 #6
Lidt kommunikation mellem spørger og svarer, ville være fint.:-)
Avatar billede valby Ekspert
22. oktober 2022 - 14:52 #7
Spørger har åbenbart forladt spørgsmålet, derfor gør jeg det samme:-(