29. september 2022 - 11:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan installerer men et modem på windows 10?

Vi bruger et voicemodem som telefonsvarer på vores lille lokaradio i Ringkøbing.
Folk ringer ind til telefonsvareren, indtaler deres navn og musikønske, og vi spiller det i radioen. På den måde lyder det som om de selv præsenterer deres musikønske. Alle beskederne ligger lokal på vores musikserver, så afviklings-pc'en kan få fat i dem.
Jeg ved godt at der findes on-line telefonsvarer, men hvordan får vores afviklings-pc fat i dem?
Nu skal denne XP maskine, der styrer voicemodemmet, så opgraderes til en ny Windows 10 maskine, men jeg kan ikke få modemmet til at virke, er der et trick jeg ikke kender?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2022 - 11:30 #1
Det lyder næsten bekendt, en som kompatibilitets-problem. Og desværre skal man finde andet end voicemodem?

Jeg har desværre ikke viden omkring voicemodem og hvad deres alternativer er, så jeg stopper her.

-Jeg hopper af tråden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. september 2022 - 11:45 #2
Hvilket modem?

Hvilket interface?

Hvad oplever du ikke virker?

Hvis det er et gammelt serielt interface, skal du tilføje hardwaren manuelt fra enhedshåndteringen - "Handling" -> "Tilføj ældre hardware"

Hvis det kører over en nyere USB->Seriel converter, kan der også være problemer med denne. Mange ny adaptere har droppet supporten for det oprindelige 16550 UART chipset, hvilket visse ældre RS232 enheder har det stramt med, og derfor ikke fungerer.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2022 - 12:11 #3
Jeg ville bruge Virtualbox, og sætte en xp-maskine (32bit) op på win10-maskinen.
Hvis det ikke virker den vej, så er det enkelt at afinstallere igen.
03. august 2023 - 08:34 #4
Det kom aldrig til at virke.
Løsningen blev en anden teleoperatør og programmer fra to forskellige virksomheder.
Så nu har vi en løsning, der til forveksling ligner det, vi er vandt til.