Avatar billede madsby Mester
02. september 2022 - 16:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Printer driver kan ikke installeres

Når jeg forsøger at  installerer min HP printer på Win 10, får jeg hele tiden besked om at driveren er ikke tilgængelig.
jeg har gentagne gange slettet printeren og geninstalleret med samme resultat.
Jeg også har hentet driveren hos HP og forsøgt at installere den, men får stadig beskeden " Driveren er ikke tilgængelig"

Printeren virker fint når jeg udskriver fra telefon og tablet.

Jeg har også geninstalleret windovs - men bevaret personlige filer og indstillinger. Er det mon der problemet bliver fastholdt???

Er der nogen som kender løsningen?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 16:55 #1
Vi skal vide lidt mere om printeren.
Hvilket model nummer har den?
Har du fulgt den vejledning som HP anbefaler, eller gjort som du tror man skal?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2022 - 17:08 #2
Er win10 en 32 eller 64 bit version? Er du på 32 bit, og driveren kun er lavet til 64 bit, så har du forklaringen.
Avatar billede madsby Mester
02. september 2022 - 17:17 #3
Hej det er en dj 2700e, og hps supporter  har kæmpet med den i over 2 timer.
Han konkluderede at når printeren kunne skrive fra tablet, så var det et Windovs problem.
Det er en 64 bit version, og der et driveren også.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 17:22 #4
Har i brugt diagnosticeringsværktøjet men kan hente på HP siden https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-deskjet-2700e-all-in-one-series/2100187844
Avatar billede madsby Mester
02. september 2022 - 17:49 #5
Ja Vi har kørt den flere gange.
Der er en indstilling i win, som blokerer driveren, men hvor?

Har også kørt en SFC /scannow  uden resultat
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 17:52 #6
Har du forsøgt at trække skyderen helt ned i bund inde i din bruger konti under brugerkontrol i kontrolpanelet?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 17:55 #7
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2022 - 18:20 #8
Via tablet (hvis det er apple), så er det et apple-system, der kører, og kun minimalt hp (der kalder apple-rutiner).
Det er reelt 100% forskelligt fra hp-windows-drivere, som microsoft generelt intet har med at gøre.
Men tjek, at driver bliver indlæst i start-rutinen i windows.
Avatar billede madsby Mester
02. september 2022 - 19:07 #9
Har lige trukket skyderen i bund på brugerkonti, og har forsøgt at hente driveren, og får igen den samme besked:
"Printerdriveren blev ikke installeret"," Den angivne fil blev ikke fundet."
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 19:09 #10
#9 Forstår du har den liggende i overførsler. Hvad sker der hvis du omdøber setup filen?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 19:10 #11
Højreklik og kør som administrator hvis du ikke har gjort det før.
Avatar billede madsby Mester
03. september 2022 - 08:36 #12
Jeg har kørt den som administrator, - stadig samme resultat.
Problemet opstod for et par mdr. siden med min gamle printer HP Envy 6000.
Pludselig skrev den "driveren er ikke tilgængelig"  - da det ikke lod sig løse købte jeg en ny DeskJet 2700e  Ved installationen af den kom den samme  besked  "driveren er ikke tilgængelig" eller "driveren findes ikke"
Hp support forsøgte at løse problemet via fjernskrivebord, men opgav efter ca, 2 timer.
Erklærede at printeren var ok, og at problemet skulle findes i min Windows 10.
Som tidligere fortalt, så har jeg nulstillet min pc med en ny Windows fra Cloud. uden resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2022 - 09:43 #13
Du bliver måske nødt til at tage backup af dine private ting  og lave en helt clean installation hvor alle partitioner slettes og start helt fra bunden af.
Du kan hente et frisk installationsmedie her https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10.
Nulstilling løser ikke alle problemer. Det er kun Windows der installeres om, og jeg tænker ikke at de oplysninger der lå i den gamle registrering bliver slettet når du vil bevare dine private filer og indstillinger.
Avatar billede madsby Mester
13. september 2022 - 08:30 #14
Jeg har Ny-installeret Windows 10 på min pc, og derefter var det muligt at installere printeren.
Tak for jeres input. Jeg ville gerne lære, hvor der skulle rettes i registreringsdatabasen eller hvor i programmet fejlen opstod, men det blev så ikke denne gang.