Avatar billede victorflyv Nybegynder
30. august 2001 - 15:00 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

hej???

hvad er dos egentlig, og hvad betyder \"prompt\"?
Avatar billede victorgladium Nybegynder
30. august 2001 - 15:01 #1
det er et styreprogram på en pc, jeg aner ikke hvad prompt betyder!
Avatar billede exe-s Nybegynder
30. august 2001 - 15:01 #2
du kan se dos ved at gå ind i kør og skrive command
Avatar billede senj Nybegynder
30. august 2001 - 15:03 #3
Dos står for Disk Operating System og vist nok Bill Gates opfindelse som det første styre system.
Avatar billede microtec Nybegynder
30. august 2001 - 15:03 #4
\"prompt\" er den blinkende cursor på kommando linien, som indikerer at du kan indtaste en kommando, f.eks. DIR for at se diskens indhold.

DOS står for Disk Operativ System.
Avatar billede victorflyv Nybegynder
30. august 2001 - 15:06 #5
ja det vidste jeg godt men hvorfor laver man så ikke et dos program der aldrig går ned, det gør mit ALTID!
Avatar billede microtec Nybegynder
30. august 2001 - 15:09 #6
Hvad er det her for noget pjat?

Du spørger om 2 ting. Når de 2 ting er besvarret, siger du \"ja det vidste jeg godt\" og stiller et helt 3. spørgsmål.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
30. august 2001 - 15:13 #7
Lige en rettelse, det var IKKE Bill gates selv der lavede det, han købte det for 500$ og fik nogle til at udvikle på det for ham... Så kender i selv resten af historien.
Avatar billede billeschou Nybegynder
30. august 2001 - 16:10 #8
prompt betyder iøvrigt bare at du bliver bedt om at indtaste et eller andet
Avatar billede johc Nybegynder
30. august 2001 - 19:27 #9
\"victorfly\"  er bare en af disse personligheder som elsker at hærge ellers velfungerende ting. Det er desværre umuligt at standse den slags.

Mit gæt: 17 år, keder sig, har ingen kærste men masser af bumser ... ahaha ...