Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juli 2022 - 16:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bruger I Add-Blocker i jeres Bowser ? (Hvilken)

Som spørgsmålet lyder :
*
Bruger I Add-Blocker i jeres Bowser ? (Hvilken) ....
*
Der er jo så mange -
Specielt i Firefox
*
Måske også i andre -
Google Crome og Opera ...
*
Og alle de andre !
*
Jeg har Adblocker i Firefox, YouTupe - Fungerer fint !
*
Men man skal vel også passe på med,
at den ene Add-Blocker - "Skader" den anden - Overtager ?
*
Hvis I forstår, hvad jeg mener ....
Avatar billede bvirk Guru
30. juli 2022 - 18:34 #1
Blocked on this page6 (6%)
Domains connected 8 out of 13

Er hvad skammeligt tillader mig at se dette indlæg med , filteret vha
Ublock Origin.
Som har site kontekst med mulighed for at disable javascript

Men det er blot en lille brik i at sikre at browse, væsenligst i mit tilfælde er isolering af alle sites hvis cookies ikke slettes når browseren lukkes (er på 'allow' listen) køres isoleret i hver sin firefox container.

Man flytter kontrollen væk fra sites til de systemer man allierer sig med
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2022 - 19:34 #2
Jeg har lige installeret Opera i stedet for Firefox, og som jeg så det er adblock en del af denne. I Edge bruger jeg Ublock Origin.
Den kan ud over blokere for reklamer også lukke ned for elementer man ikke ønsker at se på på den side man er på. Er der en boks eller elementer i billedet man synes forvirrer kan disse fjernes.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juli 2022 - 19:36 #3
Tak, 220661 - Det lyder jo smart ....
Avatar billede overloaded Mester
30. juli 2022 - 21:11 #4
Bruger Adblock Plus i Firefox, og det fungerer som det skal. :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juli 2022 - 21:22 #5
Tak, overloaded ....
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2022 - 03:16 #6
Også FF med ABP her.
31. juli 2022 - 12:56 #7
Nej Jeg bruger addblocker.
Jeg bruger ikke ccleaner
Jeg bruger ikke Revo uninstaller.
Jeg gemmer ikke passwords
Jeg sletter cookies når jeg lukker min browser.
Jeg opgraderer BIOS of FW hvis jeg kan.

Min maskine er installeret i 2014 med win7, og er blevet opgraderet automatisk til Win10

Jeg sletter cookies når jeg lukker min browser.
Avatar billede milter Ekspert
31. juli 2022 - 18:42 #8
Windows 10, Chrome, Adblock Plus.

Mht. cookies er jeg efterhånden blevet lidt ligeglad. Tidligere kunne de måske skabe problemer, men min erfaring i dag siger, at man mere eller mindre kan glemme det meste om dem. Tidligere tiders formaninger om at fjerne dem kan ikke bruges i nutidens virkelighed.

Adblock Plus er stadig installeret på min PC, men jeg oplever regelmæssigt, at jeg må deaktivere den for at få adgang til visse sider. Når jeg bliver anmodet om det, vælger jeg altid den mulighed, som siger noget i denne retning: "Kun for denne side", hvor den anden mulighed lyder nogenlunde således: "Tillad for alle websider fra denne webadresse"
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
31. juli 2022 - 19:38 #9
Jeg siger Tak. Til alle her - Nyttig viden ....
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2022 - 09:34 #10
til ipad/iphone har jeg hentet app 'Firefox Focus' - og så har jeg i indstillinger i safari sat den til at køre gennem FF og så er jeg reklame-fri, men stadig på safari, som apple vil have det.
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
01. august 2022 - 10:16 #11
Du kan også overveje en helt anden browser med indbygget beskyttelse mod sporing
"Ccleaner Browser"
https://www.ccleaner.com/da-dk/download
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. august 2022 - 11:37 #12
Tak, igen ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. august 2022 - 22:42 #13
STOR tak til jer alle !
God hjælp !