Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2022 - 14:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette mobil beskeder i Windows

Jeg har en Doro 8080 mobil, som jeg har tilsluttet Windows 10.
Mit problem er, at "Beskeder" som er kommet på mobilen, og vises på Windows, ikke kan slettet i Windows, heller ikke, selv om de er slettet på mobilen.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2022 - 19:31 #1
doro kører android, og der er en 'messenger' app til windows til det. Der kan du højreklikke på en besked, og vælge bla 'fjern for dig' og 'fjern for alle'.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2022 - 22:12 #2
Tak Jeg ser på det.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2022 - 22:22 #3
Den er ikke tilrådighed i øjeblikket.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2022 - 08:14 #4
det kommer den så nok næppe til senere - må jeg anbefale at opgradere til win11. Forvent ikke, at din app opdateres længere, så lev med fejlen.

på pc (efter en sikkerhedskopi) - hent en ny version af det program, du bruger til beskeder. Hvis du ikke kan hente, så er det udgået men ellers: fjern app på pc, genstart, og installer den hentede app.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2022 - 16:03 #5
Undskyld jeg skrev forkert, for 2 dage siden opgraderede jeg til W11, fordi jeg havde problemer med printer tilslutningen, det gik så i orden.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2022 - 17:08 #6
Messenger er https://www.microsoft.com/store/productId/9WZDNCRF0083
Den bør virke med android uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2022 - 17:41 #7
Dit link virker, men jeg kan ikke komme ind. Der meddeles, at ingen af mine conti, en gmail og en outlook, tilhører en konto.  og jeg er ikke på Facebook.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2022 - 17:45 #8
Jeg fandt den på dansk. Der stod, at jeg har brugt den et stykke tid, og at de gerne vil høre min mening om den.???
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2022 - 18:23 #9
Ok - jeg fik link fra Microsoft Store, og gik ud fra, at det var den danske. Ude til højre kan ses, at den finde på 32 sprog, og bla dansk, som man så vælger. Nu ved jeg det til fremtidig brug.
Du har så den rigtige app, så jeg har ingen yderlige idé til at få den til at virke hos dig.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2022 - 20:51 #10
Jeg har gennemsøgt mobilen uden at finde Messinger.
Men ok, tak for hjælpen. 😊
Avatar billede Erik K Ekspert
27. juni 2022 - 21:25 #11
Google har en nem løsning til at synkronisere meddelelser mellem telefon og en win-pc.
Doro kører på en modificeret Android version og derfor er det ikke sikkert, at den forudinstallerede besked-app er den fra Google (Samsung bruger f.eks. deres egen).
Du kan under apps se hvilken app, der er installeret - eller du kan gå på Google Play og søge efter appen "beskeder". Den fra Google har et firkantet blå logo med hvide linjer. Prøv at installere den - er den allerede installeret, vil du få oplyst dette og ellers installeres den. Brug så denne app til beskeder fremover, hvis ikke det allerede er den bruger.
For at synkronisere med en win-pc åbner du siden: https://messages.google.com
Der vil du få vist en QR kode, som du bare skal aflæse med din telefon.
Herefter vil du kunne læse, skrive og slette beskeder på begge enheder.
Avatar billede Erik K Ekspert
27. juni 2022 - 21:28 #12
Lige en tilføjelse,
Der skal ikke installeres en app på win-pc, da synkroniseringen sker i den installerede browser.
Jeg bruger mest Firefox og Chrome.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2022 - 00:44 #13
#12 Tak, ja den har jeg haft hele tiden. Den sletter på mobilen, men ikke på pcén:-)
Avatar billede Erik K Ekspert
28. juni 2022 - 02:51 #14
Det har jeg ikke umiddelbart en forklaring på.
Når jeg sletter en besked på min mobil, så forsvinder den også straks på min pc.
Forsvinder den heller ikke hvis du opdaterer udgaven på pc ved at klikke på den "runde" pil i øverste venstre hjørne?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2022 - 15:47 #15
Den "runde" pil ?Nej den har jeg ikke :-)
Avatar billede Erik K Ekspert
28. juni 2022 - 16:07 #16
Den har man, når man bruger browseren Chrome.
I andre browsere ser opdateringsfunkionen anderledes ud.
Det gik vist lidt for hurtigt med mit svar😮
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2022 - 19:41 #17
den runde pil er også bare et tryk på F5 tasten for at opdatere siden.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2022 - 20:41 #18
Jeg har opdateret chrome, hvorefter mobilen opdaterede sig selv. men det forandrede ikke noget.
PÅ min PC, som kører Wi-Fi kan installationen slet ikke gennemføres. Når jeg kommer så langt, at koden er fundet af cameraét, kommer jeg ikke videre. Der kommer bare en besked med, at det ikke er min skyld men deres. Prøv igen osv. Men pyt med det.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2022 - 08:26 #19
hvilket camera på pc-installation? Hvad er det, du prøver at installere?
Win11 har en app, der hedder messenger - og den kører på den konto, som du logger på med i doro. Og hvis du kører fra en browser, så skal du sikkert igen bruge den doro-konto til at læse beskeder.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2022 - 14:55 #20
Når mobilen skal kunne ses i W11, skal man hente en app til Windows.
Når man starter den op, skal man tænde mobilens camera, og fokusere på en kode,
som ses på Windows skærmen, som et krypteret billede, så bliver koden aflæst. Og det gik jo fint på den PC, som kører på kabel. Men på den PC der har Wi-Fi, kommer installationen kun til, at koden er aflæst..
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2022 - 19:05 #21
det kan være, at pc er på 5GHz, og telefonen kører 2,4GHz - så prøv på pc at sætte hastighed ned til de 2,4GHz og så test forfra.