Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juni 2022 - 21:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gøre Microsoft Edge bedre ?

Jeg har Edge installeret. På min PC med Windows 10.
*
Jeg bruger den bare, næsten aldrig ....
*
Og det er jo ret tåbeligt, når Edge nu er der !
*
Egentlig kan jeg bedst lide Firefox.
Som man jo kan sætte en del ad-ons i -
"Ekstra Udstyr".
*
Kan man det med Microsoft Edge ?
*
Lige som i Firefox ?
Adblocker og andet ? Hvordan har man kontrol med Cookies i Edge ?
*
Ja, I kan godt læse, at jeg ikke har brugt Edge tit ! (Meget sjældent)
*
Men vil da gide Edge en chance. NU ....
*
* Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede DanishBear Seniormester
15. juni 2022 - 21:28 #1
Jeg bruger selv ikke Edge ret meget, men har den kørende for Webpage test, Adblock Plus kører på den OGSÅ
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juni 2022 - 22:07 #2
Tak, DanishBear ....
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2022 - 23:53 #3
Både Edge og Firefox er i dag begge baseret på Chromium browseren, og kan begge bruge de tilføjelser der findes til denne browser.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2022 - 00:00 #4
Tog fejl. Firefox er ikke Chromium baseret. Den kører på Quantum browser engine. Men de er temmelig ens at se på. Jeg bruger selv Ublock Origin og I dont care about cookies på begge browsere.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2022 - 07:03 #5
jeg bruger chrome primært, men edge til nogle faste sider, jeg bruger ofte.
Edge har nemlig en smart 'app' mulighed. Det fjerner al edge-menuer osv, så man kun ser den rene hjemmeside, man har gemt som app (Indstillinger, Apps, Installer denne side som app) Dine reklame-filtre osv kører også i app.
Det er faktisk den vigtigste funktion i edge - ellers er den ret ligegyldig.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. juni 2022 - 09:12 #6
God morgen og T@K ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. juni 2022 - 16:12 #7
Jeg siger : T@K til jer ...