Avatar billede netguru Nybegynder
30. august 2001 - 14:06 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Dropdown

Hvorddan fikser jeg en dropdown, der kan ligge oppe i en top-frame, men gå ned over kanten af framen? Dropdownen skal se \"fancy\" ud (altså ikke ligne standard HTML <SELECT>.

Og ja... det er noget ala www.tv2.dk jeg søger.

Findes der en hurtig og holdbar løsning?, eller er det bare og gå i gang fra bunden, og læse sine bøger om <DIV>/DOM/Layers/dHTML igen, og bygge fra bunden? (Det er ikke det jeg er allermest stiv i)

Nogen forslag til løsning og/eller fremgangsmåde?

I Øvrig undrer det mig, at jeg ikke var i stand til at finde et spm. der omhandler dette. Det er nok bare mig, der ikke er så ferm til at bruge søgefunktionen. Henisninger til relevante spm. her på eksperten modtages med glæde.
Avatar billede netguru Nybegynder
30. august 2001 - 14:07 #1
\"Henisninger\" <-- det er jo smukt. \"Henvisninger\" skulle der jo stå.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
30. august 2001 - 14:07 #2
www.dhtmlcentral.com under coolmenu, der finder du hvad du skal bruge.

::sunlock.dk::
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
30. august 2001 - 14:16 #3
Avatar billede roenving Novice
30. august 2001 - 14:28 #4
Prøv at søge under \'menu\', \'dropdown-menu\'. \'tv2.dk\' og der er flere, du kan bruge
Avatar billede nordclc Nybegynder
30. august 2001 - 14:43 #5
Se her: http://www.viewsource.dk

//Claus
Avatar billede gzu Nybegynder
02. september 2001 - 20:09 #6
http://www.viskilde.subnet.dk
Der finder du en del drop down menu\'er! Og det er ikke bare normale grå kedelige drop down menu\'er!
Avatar billede netguru Nybegynder
03. september 2001 - 14:44 #7
gzu: \"Siden er stadig under opbygning, det vil sige ombygning, men den er iværtilfælde ikke færdig endnu.\"
Avatar billede gzu Nybegynder
03. september 2001 - 17:28 #8
Ja hvad med det?
Avatar billede krohn Praktikant
03. september 2001 - 21:27 #9
Er der mange sider i din site??
Jeg har en \"simpel\" eller en js.fil i et java script sig fra hvis jeg skal  sende dig det::
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
04. september 2001 - 13:06 #10
prøv den her

http://www.dhtmlcentral.com/coolmenus/examples/withoutframes/menu9.html

Bare tryk \"gem destination som\" (det er freeware)
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
04. september 2001 - 13:12 #11
undskyld det er mig der dumser :(

Ovenstående følger med i freeware pakken sammen med en masse andet lort. Det burde være til at redigere i hent det her: http://www.dhtmlcentral.com/coolmenus/coolMenus3.zip

(fylder omkrin 130 kb)

Avatar billede netguru Nybegynder
05. september 2001 - 15:12 #12
krohn: du må meget gerne sende dit eksempel til: claus@ry-grafisk.dk
Avatar billede krohn Praktikant
05. september 2001 - 15:57 #13
Ok KOmmer
Avatar billede krohn Praktikant
05. september 2001 - 15:59 #14
Du kan se det på www.kokke.net/main.htm, samler det lige på mail og sender det
Avatar billede netguru Nybegynder
05. september 2001 - 16:48 #15
Sunlock og phineas_phreak: jeg fik det fra coolmenu til at virke, efter at ofre lidt tid på at forstå koden. Hvis man bare ændre deres hæslige standard farver, og definerer en ny \"style\" kan man få et meget pænt resultat faktisk.

Tak herfra!
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
06. september 2001 - 14:06 #16
Farver? De er sq da kanon (hvis man er totalt på LSD eller sådan noget *S*)

Takker for points ;)

::sunlock.dk::