Avatar billede Palle Dahl Juniormester
08. juni 2022 - 16:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Løbende sum (løbende sammentælling af flere record værdier)

Jeg har tidligere på dette forum fået super god hjælp (fra Gustav) til nedenstående Access Query til håndtering af interval mellem datoer i individuelle records. Det virker perfekt !

Nu mangler jeg en løsning på hvordan jeg (i samme Query) laver en løbende sum (en ny kolonne der løbende opsummerer kolonnerne Paller_IND minus Paller_UD) = Paller_runningTOTAL og efterfølgende multiplicerer denne med 'Dage' samt et beløb (en fast multiplikator f.eks. kr. 2,5)

SELECT [LagerHotel Nettoliste].Dato, DateDiff("d",[Dato],Nz((Select Top 1 T.Dato
                    From [LagerHotel Nettoliste] As T
                    Where T.Dato > [LagerHotel Nettoliste].Dato
                    Order By T.Dato Asc),Date())) AS Dage, [LagerHotel Nettoliste].Paller_IND, [LagerHotel Nettoliste].Paller_UD

FROM [LagerHotel Nettoliste];

Jeg håber at Gustav eller en anden behjælpelig sjæl kan hjælpe mig videre.
Pft.
Avatar billede Gustav Ekspert
08. juni 2022 - 20:17 #1
Måske denne (air code):
SELECT
    [LagerHotel Nettoliste].Dato,
    DateDiff("d",[Dato],Nz(
        (Select Top 1 T.Dato
        From [LagerHotel Nettoliste] As T
        Where T.Dato > [LagerHotel Nettoliste].Dato
        Order By T.Dato Asc),
        Date())) AS Dage,
    [LagerHotel Nettoliste].Paller_IND,
    [LagerHotel Nettoliste].Paller_UD,

    (Select Sum(Paller_IND - Paller_UD)
    From [LagerHotel Nettoliste] As T1
    Where T1.Dato <= [LagerHotel Nettoliste].Dato)
    As PalleTotal

FROM
    [LagerHotel Nettoliste];
Avatar billede Palle Dahl Juniormester
17. juni 2022 - 08:57 #2
Fedt! - Det virker!

Mange tak!