Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 14:03 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP TIL mIRC

Jeg har 2 problemmer:

1. Hvordan skriver man med Farve i chat og i Topic (Hvordan laver man det \"Tegn\" der før taller???)

2. Jeg har en computer der bare er på irc og bliver ikke brugt men efter en 12-15 timer bliver den Disconnected fra serveren man jeg ikke blive ved med at være på i døjn drift???

Håber i kan hjælpe, G
Avatar billede exe-s Nybegynder
30. august 2001 - 14:14 #1
trykker ctrl + k for farve det andet ved jeg sQ ikke...
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 14:17 #2
jo tak, men hvad med min \"Cisconnected\"
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 14:17 #3
Disconnected sorry
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. august 2001 - 14:19 #4
mht til 2. så er der regler for visse irc-net mht til at idle, som det så smukt hedder! hvis man befinder sig på en kanal og intet siger i x antal timer/dage, bliver man automatisk disconnected. dette hører dog sjældenhederne til men du kan jo have været uheldig at vælge netop sådan en server :)
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 14:23 #5
okay tak for hjælpen Kim og EXE
Avatar billede exe-s Nybegynder
30. august 2001 - 14:25 #6
og tak for de 20 point... og hvis du kommer på quakenet så join lige #exe-s.dk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. august 2001 - 14:28 #7
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede zycho Nybegynder
30. august 2001 - 14:31 #8
mht. til spm. 2. Det ville være rart hvis der fandtes et script som skrev et eller andet hver 6 time :) Så man ikke blev disconnectet!
Avatar billede exe-s Nybegynder
30. august 2001 - 14:35 #9
det du kunne gøre var f.eks. at sætte dette script ind: on *:JOIN:#exe-s.dk:/msg $chan hej og velkommen $nick og hvis du vil have det skal komme privat så skriv:

on *:JOIN:#exe-s.dk:/notice $chan hej og velkommen $nick

og slet exe-s.dk og skriv kanalen detskal bruges i men hvis det skal bruges på alle kanaler så skriv

on *:JOIN:#:/notice $chan hej og velkommen $nick / on *:JOIN:#:/msg $chan hej og velkommen $nick

altså slet exe-s.dk
Avatar billede exe-s Nybegynder
30. august 2001 - 14:36 #10
scriptet gør at den skriver noget hver gang der var en som joinede kanalen og det skulle derjo helst være hver sjete time... hehe
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. august 2001 - 14:41 #11
hehe..bruger du sådan et script på nogen af de store kanaler, er du dødsdømt på forhånd og vil sikkert modtage et ban eller et kill, ret hurtigt :)
Avatar billede zycho Nybegynder
30. august 2001 - 14:51 #12
nemlig.... Der jeg kunne tænke mig at bruge det er på store kanaler :( Dem vil jeg ikke kickes fra :)

Og der joiner nemlig tit personer så det går ikke....
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. august 2001 - 14:55 #13
istedet for at den lavede en notice på hver bruger der kommer ind i kanalen kunne scriptes ændres til at hvergang der kommer en bruger ind i kanalen, skriver du en /notice eller en /msg til dig selv! så er der ingen der bliver sure og du står ikke idle :)
Avatar billede exe-s Nybegynder
30. august 2001 - 14:58 #14
JA kimrosgaard. det var også en ide...
Avatar billede zycho Nybegynder
30. august 2001 - 15:03 #15
fed ide Kimrosgaard.

Men hvordan skal det sammensættes præcist med exe-s forslag ? :)

er det:

*:JOIN:#:/notice $chan non-idle / on *:JOIN:#:/msg $chan non-idle

Og hvor skal det opsættes i mirc ?
Avatar billede exe-s Nybegynder
30. august 2001 - 15:06 #16
on *:JOIN:#:/msg dit eget navn $chan hej og velkommen $nick

sådan eller

on *:JOIN:#:/msg dit eget navn hej og velkommen $nick

eller

on *:JOIN:#:/msg $chan dit eget navn  hej og velkommen $nick

ps. ved ikke så meget om mIRC..
Avatar billede evil_chief Nybegynder
30. august 2001 - 17:53 #17
sæt /away til ?
Avatar billede mrsmith Nybegynder
01. september 2001 - 16:53 #18
Hehe
Du skal skrive forskellige farvekoder hvis du vil skrive i farver F.eks #FF0000 er rød du kan finde en masse farver på nettet f.eks på www.starvision.dk tegnet laver du ved at klikke på den pil der peger op under caps Lock eller enter og så klik på 3...
Håber det var svar nok!
Avatar billede knogle Nybegynder
20. september 2001 - 09:25 #19
mrsmith>> Æhh.. du har aldrig prøvet mIRC kan jeg høre?

kimrosgaard>> Med hensyn til det med idling og blive disconnected, det nægter jeg at tro på nogle servere har.. mine clienter står på i flere dage af gangen..

zycho & exe-s>>

on *:connect:{ .timer 0 20000 .notice $me Anti-idle. }

/ Knogle@dal.net
/ www.dal.net - Det eneste rigtige IRC netværk! :P
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 09:34 #20
knogle: på irc.lunarstorm.dk er det forbudt at idle mere end 2 timer.
Avatar billede knogle Nybegynder
20. september 2001 - 13:49 #21
Usselt.. hehe
Avatar billede zycho Nybegynder
20. september 2001 - 13:53 #22
knogle > hvad skal man gøre af:

on *:connect:{ .timer 0 20000 .notice $me Anti-idle. }

???? Jeg er newbie til mIRC så hvis du lige kunne sige hvor det skal smækkes i så ville det være cool :D
Avatar billede knogle Nybegynder
20. september 2001 - 14:33 #23
I mIRC trykker du ALT+R .. så kommer der en \"Editor\" som du bare kaster den ind i.. på en linie for sig selv :)