Avatar billede boje Juniormester
03. juni 2022 - 10:37 Der er 1 løsning

C5 kunde specifik priser

Jeg er ved at lave et system til beregning af service besøg. Det henter nogle oplysninger fra C5. ACCOUNT, NAME osv går bare perfekt ok.
Men når jeg skal hente kunde specifikke priser knækker filmen, en ACCOUNT har fx en special pris på timelønne.
Er der nogen som kan hjælpe hvordan det hænger sammen på database niveau?
Ved godt det ikke er det bedste at kigge direkte i databasen, men når et ældre system skal sende info til et moderne systemer, gøres det her nemmest via databasen.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
04. juni 2022 - 08:31 #1
Davs,

Kundespecifikke priser findes i tabellen :  InvenCustDisc

Der er nogle felter som styreropslag i tabellen:

AccountCode    (Værdier:  0 = Specifik, 1=Gruppe, 2 = Alle)
ItemCode  (Værdier:  0 = Specifik, 1=Gruppe, 2 = Alle)
ItemRelation    (Indholder f.eks. gruppe eller varenummer specifikt)
AccountRealtion  Indholder f.eks. gruppe eller kundenummer specifikt)

Så skulle du kunne hente priserne frem.