Avatar billede fatboy Nybegynder
24. januar 2000 - 04:07 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Geforce kan kun vise 1600 x 900....

Hejsa.

Lidt om PC-en:

Aopen ax6bc
96 pc 100 ram
ibm deskstar hd
P II 350
Nokia 447Xpro monitor (1600 x 1200)

Ja, det er såmænd ikke så meget mere at sige. Hvorfor kan Asus geforce kortet med nyeste drivere fra 31.12.99 og directX 7.0 ikke gå længere op end 1600x900? Og hvordan får jeg det til at opføre sig ordentligt. Skærmen understøtter 1600x1200.

Skulle det vise sig, at det ikke vrimler ind med besvarelser, vil pointene blive sat op.
Avatar billede borisb Nybegynder
24. januar 2000 - 06:40 #1
Har du installeret en rigtig driver(.inf-fil) til din Nokia?
Avatar billede herskegut Nybegynder
24. januar 2000 - 08:57 #2
det er meget enkelt, hvis du køre win9x fatter system ikke at den kan køre en høj opløning.
jeg har selv samme problem med mit Asus v3800 tnt2 Ultra.
hvis dem har har lavet drivern til din skærm ikke gider have at den ovrestiger 1600*1200 så kan du ikke det.
i win9x kan min skærm heller ikke køre mere end 1600*1200, men i winNT kan jeg køre 2048*1600 uden problemer.
altså, skaf dig nogle drivere til din skærm eller skift til WinNT 4.0.
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. januar 2000 - 18:38 #3
Jeg bruger den nyeste driver fra nokia, som med et andet graffikkort godt kan vise 1600x1200.

Win-NT... Ok.

Hvad med win2000?
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. januar 2000 - 22:10 #4
bundkortets bios er r.2.41 (den næstnyeste)
På hjemmesiden står der ikke noget om geforce eller lign. ved omtalen af den nyeste bios-version.
Avatar billede john.doe Nybegynder
25. januar 2000 - 10:08 #5
Prøv at sænke opdaterings frekvensen
på skærm/skærmkort det kan muligvis
afhjælpe problemmet.
Avatar billede fatboy Nybegynder
25. januar 2000 - 20:47 #6
john.doe> Det er afprøvet. Tak for forslaget.

Jeg kan fortælle, at problemet er det samme uanset, om jeg bruger Asus's drivere eller Nvidia's reference drivere.

Asus geforce-kortet har i øvrigt nyeste bios.
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. februar 2000 - 15:25 #7
Det er ikke altid det er driverene til grafikkortet der laver lort.... jeg havde problemet med min skærm i lang tid. så fik jeg en bios update, og så mente windows pludselig at jeg havde en KFC ( Kentucky Fryed Chicken ) Skærm... Det var ikke så fedt da jeg har en Sony BlackMatrix skærm. Men nu kan jeg pludselig komme op i 1600*1200 istedet for 1024*(700-800 stykker)... Så min anbefaling : Prøv at opdatere bios, eller prøv evt at sætte skærmen op til PnP ( gud bevare Danmark )..
<---^RaZ^-.
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. februar 2000 - 16:56 #8
Som man kan læse ovenfor, har jeg allerede den næstnyeste bundkortbios. I den nyeste er rettet følgende:

Supports Coppermine CPU.
Improves compatibility with Promise PCI ATA66 card.

Såh....

Men tak for hjælpen. Skulle jeg alligevel finde på at opdatere biosen alligevel - Og det hjælper - Ja, så får du naturligvis point. Men foreløbig afventer jeg flere forslag.
Avatar billede fatboy Nybegynder
10. februar 2000 - 23:22 #9
Jeg har checket specifikationerne på kort og skærm.

Skærmen kan vise 1600x1200 i op til 75 Hz og kortet kan vise 1600x1200 i diverse farveopløsninger i 60, 70, 72 og 75 Hz......
Avatar billede fatboy Nybegynder
10. februar 2000 - 23:23 #10
Der er nu 500 point at hente for "rigtigt" svar.
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. februar 2000 - 03:31 #11
Nu er der 800 point. Er der da slet ingen, der gider gætte.....!!!!!!
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. februar 2000 - 22:38 #12
Nu er kortet blevet testet i en anden PC, hvor der ikke er nogen problemer med 1600x1200.

Ydermere er den PC, hvor geforce-kortet hører til blevet testet med et andet graffikkort, som også understøtter 1600x1200, men her kunne jeg heller ikke opnå netop denne opløsning.

Der er kommet nye drivere fra Nokia i januar, men de har ikke hjulpet på problemet.

Der er nu 1000 point til den, som kan komme med en idé, som resulterer i en løsning på problemet.
Avatar billede starknightdk Nybegynder
04. marts 2000 - 04:50 #13
det er nu engang sådan med win progs at det jo er PnP (plug and pray) Men tvivl ikke for der er faktisk en løsning når det kommer til selve skærmen det er fordi det er ikke windows der styrer skærmen men skærmkortet og der højreklikker du på skrivebordet og går ind i indstillinger derefter trykker du avanceret og på det fane blad der hedder skærm der FJERNER du fluebenet hvor den benytter PnP derefter genstarter du og går ind igen og i det samme fane blad der vælger du skift skærm og installerer den samme driver igen og bare rolig den installerer den ikke som PnP igen (det skulle den meget gerne ikke gøre).

Jeg håber dette vil hjælpe dig det gjorde det ihvertfald for mig mit skærmkort er bare ikke fra asus men fra creative (det er jo egentlig det samme stort set).

held og lykke

P.S. hjælper det ikke så send mig en mail...
Avatar billede fatboy Nybegynder
04. marts 2000 - 10:59 #14
starknightdk> Tak for dit indlæg. Det bliver afprøvet i dag.

Jeg har ellers gennemført en mængde tests og er personligt blevet overbevist om årsagen: Svaret er simpelt....

Skærmen er i stykker, tror jeg altså.

Men jeg prøver lige starknightdk's forslag alligevel.

Hvis jeg har ret fordeler jeg point mellem herskegut 200 forforsøget. Det samme for i to andre (razmataz og starknightdk).
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. marts 2000 - 02:50 #15
Nå, drenge. Her er svaret:

Skærmen var i stykker, og blev byttet af ICL, som arbejder sammen med Nokia. En ny blev bragt og den gamle blev hentet.

Desværre var det ikke helt samme model, da den allerede er udgået af prod., men den nye er til gengæld en lillebitte smule bedre og har flad skærm: 447pro

Avatar billede fatboy Nybegynder
29. marts 2000 - 02:52 #16
I får alligevel lidt point for af forsøge at hjælpe.
Avatar billede fatboy Nybegynder
08. juni 2002 - 06:47 #17
Hele misæren ende faktisk med at jeg/vi/ejeren beholdte den skærm som er i stykker, da den "nye" 447pro har et aldeles anderledes design og da man bestemte sig for det var vigtigere end at kunne bruge 1600x1200