Avatar billede RasmusTheR Seniormester
09. maj 2022 - 22:48 Der er 3 kommentarer

PC til 3D-grafik (Blender)

Da jeg vil til at lege med 3D grafik, bliver jeg nødt til at opgradere min gamle pc, så jeg kan arbejde i Blender.

Giver nedenstående sammensætning mening?
(jeg har allerede en Energon EPS-550W ATX PSU strømforsyning)

CPU:
AMD 3.7GHz Socket AM4 Box - CPU - Ryzen 5 - 5600X - 3.7 - AMD Socket AM4

Bundkort:
ASUS PRIME X570-P

Ram:
Crucial Ballistix MAX RGB LED 2x16GB - RAM - DDR4 - 32 GB - CL19 - 4400 MHz

Grafikkort:
Inno3D Twin X2 HDMI 3xDP - Grafikkort - GeForce GTX 1660 - 6 GB - GDDR5
Avatar billede Jacob Praktikant
16. maj 2022 - 08:51 #1
Grafikkort betyder alt til Blender! Hvis du har råd, så ville jeg se mig om efter f.eks. et RTX 3060
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
17. maj 2022 - 16:47 #2
Mange tak, den er nu på listen :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
17. maj 2022 - 21:23 #3
Du kan læse kravene her
https://www.blender.org/download/requirements/
Du opfylder faktisk alle kravene allerede når man ser på minimumskravene.
Ser man på det optimale er det bare 2 gb mere på grafikkortet du mangler.
Grafikkort er jo stadig meget dyre, så umiddelbart synes jeg, at du skulle prøve med det du har, og så se om du overhovedet føler behov for at opgradere.