Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. april 2022 - 19:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker "Bluetooth" (Tastatur og mus) ?

Min familie har bestilt noget nyt PC grej til mig ....
*
Det er ikke kommet endnu (En gave) ....
*
Men jeg ved, at der kommer  :
Microsoft : Designer Bluetooth Desktop -

Tastatur og mus

*

Jeg kender navnet "Bluetooth" -

*
Men hvordan virker det ?
*
Hvordan får jeg det til at  virke, når det ankommer ?
*
Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2022 - 19:53 #1
Jeg var nødsaget at købe Apple keyboard mens jeg var ud og rejse, og det ligner meget samme koncept, at den parrer bare almindelig bluetooth forbindelse uden USB-nøgler sat ind til USB-porten.
Personligt er jeg mere til Logitech keyboard og mus kombinationssæt. Jeg har et i hjemmet som jeg synes godt om,  og i udlandet har jeg andet et, og har prøvet andre mærke, og synes, at der gik for lidt tid bøvl med musen. Jo, men er her eksempler på dette ultra kort fra Microsoft:

https://www.microsoft.com/da-dk/d/microsoft-designer-bluetooth-desktop/8rn986xtsw3v?activetab=pivot:techspecstab

https://youtu.be/2xhBe6mtSg4

Nogen der har lavet anmeldelse om dette på Engelsk, og her vises der meget simpelt og hurtigt , hvordan det parredes.
https://youtu.be/9ZeRDNTcVbM
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. april 2022 - 20:13 #2
Tak, Jørgen B.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. april 2022 - 21:14 #3
T@K
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. maj 2022 - 11:00 #4
Vær opmærksom på at det jo kræver Bluetooth i PC´en. Ikke alle stationære PC´ere har det, mens stort set alle bærbære har.

Hvis ikke PC´en har en bluetooth modtager indbygget (Det kan ses i enhedshåndteringen - der skal være en enhed under "Bluetooth" der lyder som en enhed, og ikke bare som en protokol), kan man købe en bluetooth modtager der sættes i en USB port - eks. https://www.av-cables.dk/usb-bluetooth-dongle/usb-bluetooth-mini-dongle-v5-0.html.

Der følger ofte sådan en med til high-end bluetooth enheder, eks. Jabras dyrere headsets - men det ser ikke ud til at den følger med Microsoft tastetursættet...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. maj 2022 - 19:55 #5
Tak ole_madsen