Avatar billede lonmat Juniormester
21. april 2022 - 15:12 Der er 2 kommentarer

Forhindre at formater overskrives ved indsættelse (paste)

Jeg har lavet en "formular" i excel, med en del datavalidering og formattering indbygget.

Jeg har stjålet en stump kode, der sørger for at når brugere kopierer fra en browser eller outlook, så sættes data ind som værdier. Det fungerer rigtig fint, men nu kan de ikke kopiere fra et andet excel-ark.

Er der nogen der har den forkromede løsning, som forhindrer kopiering fra alle typer af kilder ind i en specifik fil - uden at ødelægge det for andre åbne filer. Kopiering forstået som kopiering af formater, de skal kunne kopiere værdier ind i formulareren (tekst og/eller tal).
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. april 2022 - 21:35 #1
Avatar billede lonmat Juniormester
22. april 2022 - 13:58 #2
Ja - det var der jeg havde "stjålet" koden fra, og efterfølgende tilpasset den, så den også tog højde for kopiering fra en browser. Denne sidste del havde jeg fået lavet lidt uhensigtsmæssigt. Jeg prøvede forfra nu idag, og denne gang gik det bedre.

Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at det var nemmere måde at lave det på, som ikke kræve eventhandlinger etc.

Og der er mange spørgsmål relateret til dette emne, så der er mange der kæmper med de samme udfordringer.

Så har nogen en "nem" løsning på mit oprindelige spørgsmål?