Avatar billede Temco Professor
13. april 2022 - 16:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Farligt at benytte CCleaner?

Er blevet advaret mod CCleaner, som jeg har benyttet et stykke tid.

Dels med at den kan ødelægge noget når man sletter med den. Dels med dette (skrol en smule ned): https://www.google.com/search?client=opera&q=ccleaner+keylogger&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Hvad mener I om det?
Avatar billede Temco Professor
13. april 2022 - 16:45 #1
PS. Spørger ikke mindst fordi jeg herinde hen ad vejen flere gange er blevet anbefalet at bruge programmet (anden profil, længe siden)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2022 - 17:07 #2
Børnesygdomme fra XP og Windows 7 er allerede forbi. Desuden var der større undersøgelse og fandt frem til at der ulovligt var taget over CCleaner program og inficeret fra serveren.

Dette var fra ældre ".NET" framework og det var offentliggjort fra teknologiske artiklerne og CCleaner offentliggørelser om dette. Det har CCleaner beklaget og sagt undskyld at de ikke var obs på disse børnesygdomme fra tidligere era :-D hihihi....

Hvis det fortsatte, ville Windows Defender allerede reageret på specifik program deres antivirus hueristisk data, også fra andre antivirus program og allerede advare om dette CCleaner er inficeret.

Vi i dag benytter helt andet ".NET" (DOT NET) framework og alt er blevet bedre siden hen.
Børnesydom fra XP era om sletning var slemt, men de rettede det derefter for længst.

God jagt på flere artikler herefter om disse. Der findes modsvar på dine spørgsmål, og er allerede for længst løst.

God påske!
Avatar billede Temco Professor
13. april 2022 - 21:04 #3
Tak.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2022 - 21:56 #4
Du kan også finde dette fra Computerworld både på Engelske og det Danske, eksempel

https://www.computerworld.dk/search?q=CCleaner&x=0&y=0