Avatar billede Mathilde Praktikant
12. april 2022 - 22:28 Der er 2 kommentarer

Hjælp til lyd Prosonic tv

Mit Prosonic fjernsyn (Prosonic 40LED6009SW)
kan pludselig ikke afspille noget af lyden ved afspilning af DVD film og streamingtjenester som HBO, Disney + med flere (via Chromecast). Det har det kunnet før. Baggrundslyden, som musik og lydeffekter, bliver afspillet, men ikke tale. Men der er ingen problemer  med  afspilning af lyden ved tjenester som DR, Viafree (via Chromecast) og Netflix (Netflix er indbygget i TV'et).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. april 2022 - 22:46 #1
Det har jeg aldrig hørt om før. Men siden baggrundslyden kommer gennem, kan det næsten kun være selve det nationale lydspor der ikke kommer med. Tjek om du kan skifte mellem eks. Dansk og engelsk.
Avatar billede Mathilde Praktikant
12. april 2022 - 23:28 #2
Tak for svar. På DVD filmen: Nu har jeg forsøgt at skifte fra original sprog på engelsk til dansk tale, og nu kommer lyden pludselig med. Meget mystisk. Men jeg har jo ikke lyst til at skulle se mine film med danske 'voice over stemmer'. De udenlandske programmer på Netflix, DR TV og Viafree afspiller fint lyden og stemmer på original sprog. Men det kunne være rart at kunne skifte streamingtjeneste til eks. HBO (som jeg har kunne før) og kunne høre lyden.