Avatar billede Boe Seniormester
24. marts 2022 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makro - skjul rækker hvis...

Hi dygtige excel-hajer!

Jeg bøvler lidt med en makro - eller måske anden løsning af et ønske.

Case:
hvis både celle  H"n" og  I"n" er udfyldt (med tekst) skal rækken skjules.

Jeg har lavet en hjælpekolonne med formel ("eller") der returnerer "falsk" når begge celler er udfyldt.

Den betingelse vil jeg gerne bruge som starten på en makro. Dvs. hvis "falsk" i denne kolonne så skjul rækken.
MEn jeg kan ikke få kombineret "hvis" ind i en makro - hvordan gør jeg?

BEtingelsen skal gælde alle rækker - dvs hele arket. Når en bruger udfylder BEGGE celler med data skal rækken skjules omgående. Dvs. makroen skal være aktiv hele tiden, eller sættes i gang af en administrator /knap eller tilsvarende.

Er der nogen der har et bud - eller en bedre løsning?

venlig hilsen Britta
Avatar billede jens48 Ekspert
24. marts 2022 - 17:07 #1
Prøv med denne makro, som ikke behøver nogen hjælpekolonne

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("H:I")) Is Nothing Then
R = Target.Row
If Cells(R, "H") <> "" And Cells(R, "I") <> "" Then
Cells(R, 1).EntireRow.Hidden = True
End If
End Sub
Avatar billede Boe Seniormester
24. marts 2022 - 20:54 #2
Hej Jens48

Øv det driller - jeg kan ikke får det til at virke... ?
Avatar billede Boe Seniormester
24. marts 2022 - 21:35 #3
Got it.....
TAK!!!