Avatar billede knallertjoe Praktikant
18. marts 2022 - 09:14 Der er 5 kommentarer

Makro i Outlook

Hej med jer.

Jeg har en stak tekst (10 linjer) jeg gerne vil indsætte et givent sted i en mail.
Det er ikke i en ny mail, men det skal indsættes efter jeg har skrevet noget forinden.
Hvis muligt skal teksten der indsættes, håndteres fra centralt hold, så den kan ændres på alle klienterne i et hug.
Hvis muligt, vil jeg gerne lave en knap i Outlook som indsætter teksten.
Jeg ved at jeg kan løse min udfordring ved at installere et "extended clipboard" program på maskinerne, og binder teksten til en shortcut kombination.
Men helst vil jeg have en knap i Outlook, da det for brugerne vil føles lettere (frem for at skulle huske en genvejs kombi)
Jeg forestiller mig det skal gøres via en makro som kopierer en tekst fra et word dokument fra et fileshare
Jeg er ikke skarp i makro programmering, men ved dog godt hvordan jeg opretter knappen i Outlook ud fra en makro.

Er der nogen der har et bud på hvordan jeg løser min udfordring ?

På forhånd tak
Avatar billede kulawig Professor
18. marts 2022 - 10:17 #1
er det via exchange?
Avatar billede knallertjoe Praktikant
18. marts 2022 - 10:47 #2
Det er O365 - cloud

Det er ikke et absolut "must" at teksten bliver håndteret eksternt fra.
Hvis man lægger ind i makroen at den skal skrive de 10 linjer, er der ikke flere brugere end jeg godt kan ændre det enkeltvis hvis det er for "bøvlet" at lave via et centralt dokument
Avatar billede knallertjoe Praktikant
18. marts 2022 - 14:06 #3
For at være helt specifik... Vi bruger ikke browser som klient.
Vi HAR nyeste office pakke installeret og bruger Outlook som mail klient
Avatar billede knallertjoe Praktikant
23. marts 2022 - 13:15 #4
Anyone ?
Avatar billede kulawig Professor
23. marts 2022 - 15:56 #5
jeg har ikke selv O365

Men ... så vidt jeg ved er der stadig mulighed for at lave "transportregel" hvor du kan indsætte en tekst i en email, du skal ind i Exchange Admin Center ->mailflow->Regler
og så lave en regel der sætter en tekst ind i mails fra bestemte personer eller grupper .... eller til bestemte personer eller grupper