Avatar billede Kate Praktikant
17. marts 2022 - 00:24 Der er 3 kommentarer

Forbinde gammel Enzo-skærm med ny laptop

Hej eksperter!
Ved I, om det er muligt at forbinde en ældre Enzo-skærm med ny laptop via kabel med usb-b i den ene ende og usb-a i den anden ende?
Jeg ved godt, at den type kabel normalt bruges fra pc til printer, men da skærmen underligt nok har en usb-b port, forestiller jeg mig, at den kan bruges til andet end printer, da man jo normalt ville koble printeren til pc'en og ikke til skærmen.
Skærmen har ikke et hdmi-stik, - ellers ville det være oplagt, tænker jeg.
Venlig hilsen, Kate
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2022 - 06:34 #1
Nej, det kan man ikke.
Avatar billede kulawig Professor
17. marts 2022 - 08:48 #2
#1 det var det korte svar ;-)

jeg formoder næsten det er en eizo Skærm du har.. (du kan få meget mere præcise svar hvis du opgiver modelnummer)

usb B er normalt kun indgang til en Hub (eller printer)

så du forbinder pc med skærm og så har du X udgange i skærmen, men det kan ikke bruges til skærmbilledet

mvh
Avatar billede milter Ekspert
17. marts 2022 - 10:29 #3
Ja, det er sikkert en Eizo. Og USB-stikket er formentligt beregnet til at kalibrere og kontrollere skærmen via Eizos program Screen Manager Pro. Sådan var det i hvert fald på min gamle Eizo S1910.