Avatar billede AllanE Praktikant
27. februar 2022 - 20:28 Der er 1 kommentar

Programmering af kanaler på en Baofeng B888S

Hej Eksperter, jeg håber der er nogle kyndige radio folk herinde, jeg har netop fået anskaffet mig en Baofeng B888S og vil gerne have den programmeret ind til de danske frekvenser frem for de standarde.

Jeg har fået installeret softwaren og kan hente de indstillede kanaler ind (Ser sådan ud - https://ibb.co/Xt2r4Z8).

Skriver jeg eksempelvis 26.965 under RX Freq (MHz) ændre den sig til 245.00000.

Håber der er nogle herinde som kan forklare mig galskaben, så jeg kan få den omprogrammeret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. februar 2022 - 23:20 #1
BF-888S?  Hvis det den du mener anvender den frekvenserne 400 - 470MHz, og kan ikke programmeres til 11 m / Walkie.

Med mindre du er licenseret radioamatør, eller har købt en frekvens af energistyrelsen vil du ikke kunne anvende den lovligt på de angivne frekvenser.