Avatar billede Hullus Praktikant
24. februar 2022 - 11:50 Der er 5 kommentarer

Subwoofer brummer

Jeg har en Argon Arg7011si subwoofer som brummer.
Den brummer også selv om der ikke er sat signalkabel i.
Hentede en  spectrum analyser app og det virker som om, det er ved 100hz og 200 Hz, der er brum.

Jeg kan læse på nettet at det kunne være udtørrede elektrolytter, dårlig stelforbindelse eller andre defekter i strømforsyningen.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme nærmere på en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2022 - 17:26 #1
Ja en der kan måle printet ud i din subwoofer, og lodde nye komponenter i der er dårlige. 😊

Problemet kan være det du beskriver, men man kan ikke konkludere noget uden at måle det ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2022 - 17:27 #2
Har du været i kontakt med Hifi Klubben? Måske de kan bidrage med hjælp?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2022 - 17:29 #3
Mener de forhandler Argon.
Avatar billede helar Novice
31. maj 2022 - 23:36 #4
Hvor gammel er den? Lytter tørrer ikke ud på et par år.
Er det kommet pludseligt? Hvis ja, kan det være en overspænding der har skadet et eller andet i strømforsyningen.
Er der "jordben" på netstikket?
Er der "jordforbindelse" i stikkontaktens 3.ben?
Prøv at forbinde chassis med noget metalisk infrastruktur i nærheden f.eks. en radiator eller en vandhane. Gør det en forskel?
Normalt burde den dog fungere også uden jord.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2022 - 20:22 #5
Jeg hopper af her