Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2022 - 19:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tilbage til Windows 10

På én eller anden måde må jeg være kommet til at bekræfte opdatering af Windows 10 til 11
den kan jeg ikke forliges med, så jeg vil tilbage til ver. 10, jeg har prøvet med nulstilling men ver 11 kan jeg ikke komme af med - Hvordan ?
HJÆLP
Avatar billede kurtba Ekspert
06. februar 2022 - 19:45 #1
Du kan læse her, hvordan du kan komme tilbage til windows 10.
Udgangspunktet er dog, at hvis det er mere end 10 dage siden, at du opdaterede til win 11, så er det for sent.
https://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/windows-opdatering-har-du-fortrudt
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2022 - 22:56 #2
#1 Fedt at man kan ændre på hvor lang tid man kan fortryde opgraderingen til Windows 11. Den har jeg ikke set før 😊.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2022 - 23:00 #3
Hvis det er mere end 10 dage siden du har fået Windows 11 er du nødt til at lave en helt ren installation af Windows 10 for at komme tilbage. Du kan hente Windows 10 her og oprette et usb medie til at installere med https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Du downloader "hent værktøjet nu" og kører dette. Der er vejledning på siden til hvordan du opretter mediet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. februar 2022 - 23:14 #4
Jeg har fornylig nulstillet en PC, og gen installeret Windows 10 fra USB. Da installation er færdig, opdager jeg så at computer er blevet begavet med Windows 11....
Derfor, som tidligere nævnt i anden tråd, vælg Win 10 installation mens PC er Off-line.
Er PC On-line oplyses ganske vist "Søger efter opdateringer" Det sker helt automatisk. Så hvis PC er Windows 11 klar, vælger systemet åbenbart at du brændende ønsker Windows 11🤷‍♂️
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2022 - 02:20 #5
Hvis Microsoft plager Windows 10 brugere,  med en opdatering, kan man gå i bios, og deaktivere TPM (Trusted Platform Module) det har jeg gjort, og så får man bare en notits om, at Windows11 ikke kan instaleres på computeren i øjeblikket.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2022 - 02:27 #6
Ps. Jeg skulle nok have skrevet en opgradering.😊
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2022 - 08:40 #7
#5 Godt tip 🖒
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2022 - 08:42 #8
#4 Windows 11 skulle meget gerne være et tilvalg og at man skal gøre noget fysisk selv for at få den. Så jeg forstår ikke helt det du skriver.
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. februar 2022 - 17:24 #9
ad#8
Ved en opdatering gør Windows opmærksom på om du ønsker opdatering.
Men i mit tilfælde er der tale om en installation af Windows 10 fra USB. Jeg har så læst et andet sted at Windows (Hvis PC er klar til det) vil tvinge opdatering igennem hvis man anvender Windows 10 20H2, da support til denne udgave stopper maj 2022.
Nu har jeg fået en anden PC ind til nulstilling, så denne gang vil jeg anvende den samme USB med Windows 10 20H2. Men uden internetadgang...
På et senere tidspunkt vil jeg så efterprøve samme USB med netadgang, og se om den spørger, eller bare kører videre med opgradering til Win 11. Jeg mener ikke jeg gjorde noget aktivt for at få Win 11, men det vil jeg undersøge nøje ved næste kørsel👌
Eller om Windows 10 20H2 opgraderes til Windows 10 21H2, hvis PC ikke er Windows11 klar..
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2022 - 17:45 #10
#9 Jeg forstår så heller ikke hvorfor du bruger en "gammel" version af Windows 10  når du laver en ny installation af systemet? Så lang tid tager det jo heller ikke at hente og oprette en frisk version.
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. februar 2022 - 23:23 #11
Det var mere for eksperimentets skyld, jeg har også Windows 10 21H2 på USB.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2022 - 06:38 #12
#11 Okay. Jeg foretrækker selv det rette kommer på 1 gang😉.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2022 - 16:29 #13
Bermann har du fået en løsning???
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2022 - 10:28 #14
Det er mere end 10 dage siden  at Win 11 er installeret, har nulstillet 2 gange og har stadig win 11 efter install nu, men sandsynligheden er og den tager fra  en backup, skal jeg lige have fundet  og den skal jeg så lige have fundet og slettet
Avatar billede f-arn Guru
12. februar 2022 - 11:13 #15
Ang. #5
Man kan, hvis man har en Windows 10 pro, blokere Windows 11 i Gruppe politik.

https://ibb.co/r7PDSBM

Det virker fint, og jeg får stadig opdateringer 😀