Avatar billede Erik Praktikant
05. februar 2022 - 16:36 Der er 3 kommentarer

Mail oplysninger.

Jeg søger oplysning om hvorfra meil adr. er sendt fra: Luliia.Lia1@hotmail.com.
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2022 - 17:54 #1
Her er lidt om emnet:

https://www.makeuseof.com/tag/how-to-trace-your-emails-back-to-the-source/

I 90% af tilfældende vil et afsender som den nok stamme fra Rusland eller et afrikansk land :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. februar 2022 - 20:19 #2
#1 Jeg giver dig ret i at den viste mail sikkert kommer fra en eller anden bananrepublik, hvor der er nogen der sidder og ikke laver andet end at svindle.

Jeg har i omkring et par måneder fået et utal af mail med de mest vanvittige adresser, især er der kommet et hav af adresser fra "Norton" og "McAfee", der tydeligvis er det rene svindel. Skulle jeg have betalt alle disse abonnementer ville jeg fattig som en kirkerotte. Men der er også mange andre adresser der klart er det rene fup.

Bare se linket herunder. Dette viser et lille bitte udsnit af de blokerede mails jeg har liggende.

https://ibb.co/5YGZSFf

Bemærk især den mail med titlen Kinder"snabel a"chocolate.de. Denne kom fra Norton....det siger alt. Der er også flere der slutter med dette tegn ">". Dette stinker langt væk af fup.
På nuværende tidspunkt ligger der omkring 300 blokerede mails.
Avatar billede milter Ekspert
07. februar 2022 - 21:33 #3
@ ErikHg.

Den med at blokere mailadresser er ikke særligt effektiv. I langt de fleste tilfælde spammer de med forskellige afsenderadresser. Prøv at læse indlægget fra Stefan Eyram i linket herunder:

https://www.quora.com/How-do-you-stop-spam-emails-that-are-obviously-similar-but-come-from-different-addresses