Avatar billede 1Dorte Guru
27. januar 2022 - 09:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

To run this application, you must install .NET Desktop Runtime 6.0.1 (x64)

Jeg har downloaded Handbrake, som er et program, jeg har brugt tidligere på en anden pc’er. Når jeg har installeret programmet (for første gang på denne pc'er), og jeg vil åbne programmet kommer følgende advarsel:

“To run this application, you must install .NET Desktop Runtime 6.0.1 (x64).
Would you like to download it now?
Ja eller nej”

Trykker jeg på ja – kommer jeg til dette link:
https://dotnet.microsoft.com/en-us/download/dotnet/6.0/runtime

Kan jeg roligt downloade det?
Hvis ja – er det så det midterste ”Run desktop apps”

Min pc’er er en windows 10, x64-baseret processor.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. januar 2022 - 09:16 #1
Ja, det er der ikke noget odiøst i... - du skal efter al sandsynlighed bruge https://dotnet.microsoft.com/en-us/download/dotnet/thank-you/runtime-desktop-6.0.1-windows-x64-installer - 64bit "desktop" installeren.

Det er fint at være mistænksom - men her er det en gyldig certificeret microsoft download site, så ikke noget at være bange for, med mindre den pludselig skilter med et piratflag :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. januar 2022 - 10:03 #2
Hvis piratflaget vises 🏴‍☠️
Så kommer Enbern Snare og skyder dem i sænk.😉
Avatar billede 1Dorte Guru
28. januar 2022 - 16:46 #3
Tak for hjælpen. Det vikrer. God poite med "certificeret microsoft..."