Avatar billede stussy Nybegynder
23. januar 2000 - 23:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Puter starter kun hver anden gang

hej hej
hmmm jeg har et problem med min puter, jeg har lige spillet netværk her i weekenden, da jeg så kom hjem og satte puteren til, viste den kun sort skærm, og harddisken arbejdede ikke, jeg kunne ikke slukke den, så jeg flåede bare strømkablet ud, og satte det i igen. Jeg prøvede derefter at starte den op igen, og denne gang virkede den, nu har jeg prøvet at starte den op en del gange, men det er kun hver anden gang at det lykkes at få liv i den...
hvad F... kan der være galt???
Avatar billede wolf_ Nybegynder
23. januar 2000 - 23:15 #1
Prøv at tjekke om der ikke skulle være et at stikkende der er gået løs eller et af dine indstiks kort, men det lyder nu som om det godt kunne være et af kablerne til din HD der sidder lidt løst ..
Avatar billede stussy Nybegynder
23. januar 2000 - 23:29 #2
>>wolf det har jeg tjekket, og jeg kunne ikke finde noget der sad løst, jeg har også prøvet med et andet kabel til HDèn...men det er stadigvæk kun hver anden gang at den starter op :(
Avatar billede wolf_ Nybegynder
23. januar 2000 - 23:34 #3
Det lyder som om der er et eller andet der sidder løst, prøv at tjekke alt hvad der sidder i PC'en eller endnu bedre, pil det hele ud og sæt det i igen, også ram og strøm stik
Avatar billede stussy Nybegynder
23. januar 2000 - 23:37 #4
>>wolf hmmmm du har sikkert ret, så må jeg lige gennemgå det lidt mere grundigt imorgen :)
Avatar billede gnarf Nybegynder
24. januar 2000 - 09:00 #5
Jepski! Tjek det hele efter, og ikke nødvendigvis kun kort og ram, men også CPU og eventuelt sammenkoblede strømkabler (y-splittere) osv... Jeg transporterer tit min computer omkring, og det er de mystiske ting der kan finde på at rasle løs. Heldigvis er der aldrig sket nogen skade :)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
24. januar 2000 - 22:32 #6
gnarf>>> Det er bare SKUMMELT at det lige præcis KUN er hver 2. gang...
Avatar billede stussy Nybegynder
26. januar 2000 - 11:54 #7
hmmm lortet virker stadig ikke :(
Det er stadig kun hver anden gang den starter...
Avatar billede stussy Nybegynder
26. januar 2000 - 17:19 #8
nååh nu ser det ud til lortet virker igen :)
sååh
wolf>>> du får pointene ...
Avatar billede themadman Nybegynder
26. januar 2000 - 20:54 #9
Det kan også være fordi at strømforsyningen ikke er kommet helt med når du starter...
Jeg arbejder selv med sådan noget til dagligt, og det er ikke usandsynligt at det er er derfor...
Stadig hvis det er noget der er kommet pludselig....