Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2022 - 17:35 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Mixe 2 billeder

Jeg mangler et program, som han mixe 2 billeder til et.
Jeg har haft et sådan program engang, det var gratis, men jeg har glemt hvad det hed.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2022 - 17:38 #1
Det kommer an på, hvordan du vil mixe dem. Skal det være to billeder ved siden af hinanden, eller skal det være to billeder oven i hinanden ?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2022 - 17:47 #2
Jeg kan vise et eksempel hvor jeg har mixed 1 vinter og 1 sommer billede.
https://ibb.co/DrNJ8wY    Jeg kører Windows 11.
Avatar billede falster Ekspert
08. januar 2022 - 17:48 #3
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2022 - 17:54 #4
#3 Tak for linket, men jeg vil helst have et program til computerem:-)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2022 - 18:40 #5
Jeg har prøvet linket fra #3, Men det er ikke det jeg ønsker.
https://ibb.co/5G6zVsF
Avatar billede KurtG Forsker
08. januar 2022 - 19:08 #6
Kender du Adope Photoshop.
Det kan mange ting, også sammensætte billeder.
Det er dog ikke altid lige let at lære!
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2022 - 19:18 #7
Nej jeg kender kun navnet og det er vist temmelig dyrt. Men det er bare lidt "legetøj"
jeg er ude efter, til nogle få billeder. Jeg har et gammelt PaintShop 9, som fungere udmærket til lidt billedbehandling :-)
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2022 - 20:11 #8
#7.

Jeg har brugt PaintShop Pro siden ca. 2001, og det kan ikke det, du tilsyneladende ønsker. Jeg har tidligere brugt Canons program, PhotoStitch, til det, du tilsyneladende ønsker.

Men, og det er et STORT MEN, opgaven kan kun give et godt resultat, hvis billederne fra begyndelsen er taget med det formål senere at blive klippet sammen for at give det resultat, du linker til i #2. For at give et godt resultat skal billederne have linjer fælles, f.eks. træerne, strandlinjen og klipperne i det billede, du linker til. Desuden skal billederne være af samme størrelse, taget fra det samme punkt og med samme indstilling på kameraet for brændvidde (på engelsk focal length).

Det eksempel, du linker til i #5, vil efter min mening aldrig kunne give et godt resultat, medmindre du bearbejder begge billeder intensivt med et billedredigeringsprogram.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2022 - 20:53 #9
#8
Tak for dit indlæg. Jeg vidste kun det med størrelsen. Jeg har kun leget med tilfældige jpg billeder, og det jeg viste forbavsede mig selv. Jeg gik ikke efter et bestemt resultat, ville bare se hvad der skete når man mixede, og så var jeg heldig :-)
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2022 - 21:04 #10
Velbekom. Du kan se et i størrelse meget formindsket billede, som jeg lavede for nogle år siden i  PhotoStitch. Originalen fylder 134MB:

https://ibb.co/pb6Qh7K
Avatar billede falster Ekspert
08. januar 2022 - 21:24 #11
En gratis "mellemklasse" fotoeditor er Photofiltre:

http://www.photofiltre-studio.com/pf7-en.htm

og en tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=yoI7C3fVWt0

men selvom jeg ikke ved meget om dette emne, tror jeg (også) at milter #8 er væsentlig af bemærke.

Gimp - som jeg selv aldrig har overkommet at sætte mig ind i - kan uden tvivl også kombinere fotos. F.eks.:

https://www.youtube.com/watch?v=_YDFzvvjI4A
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2022 - 21:37 #12
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2022 - 23:22 #13
#10 Flot billede :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2022 - 23:27 #14
Jeg vil forsøge mig med Photofiltre. Og jeg har hentet videoen fra youtube.
Og jeg på de gode råd.

I skal alle have tak for jeres indlæg i mit spørgsmål. 😊
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2022 - 23:30 #15
Rettelse: Og jeg på de gode råd. = Og jeg ser på de gode råd.